Καθώς η Ευρώπη επιταχύνει τη στροφή της προς τις κλιματικά ουδέτερες οδικές μεταφορές, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η Eurelectric παροτρύνουν από κοινού τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να δώσουν προτεραιότητα στην ετοιμότητα του δικτύου για υποδομές φόρτισης βαρέων οχημάτων (HDV).
Οι στόχοι μείωσης του CO2 για τα HDV απαιτούν σημαντική αύξηση των φορτηγών και λεωφορείων μηδενικών εκπομπών έως το 2030, με έως και το ένα τρίτο των νέων ταξινομήσεων να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV). Ωστόσο, η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης κατάλληλων για βαρέα οχήματα, ιδίως κατά μήκος των διαδρόμων TEN-T και σε βασικές αστικές περιοχές και αποθήκες, καθυστερεί λόγω των περιορισμών του δικτύου, των χρονοβόρων διαδικασιών αδειοδότησης και των ρυθμιστικών εμπλοκών.
Σε ένα νέο κοινό έγγραφο, η ACEA και η Eurelectric υπογραμμίζουν τον κρίσιμο ρόλο των Διαχειριστών Συστήματος Διανομής (DSO) και ζητούν μια προληπτική, προσανατολισμένη στη ζήτηση προσέγγιση για τις επενδύσεις στο δίκτυο. «Ένα κατάλληλο για το σκοπό του δίκτυο φόρτισης για βαρέα οχήματα είναι απαραίτητο για την απεξάρτηση από τον άνθρακα στις οδικές μεταφορές. Αλλά χωρίς ένα έτοιμο για το μέλλον δίκτυο, αυτή η μετάβαση απλώς δεν θα πραγματοποιηθεί», δήλωσε ο Thomas Fabian, επικεφαλής της ACEA για τα επαγγελματικά οχήματα. «Πρέπει να δημιουργηθούν οι ευνοϊκές συνθήκες για να διασφαλιστεί μια αποτελεσματική, αποδοτική μετάβαση στις οδικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών σε ολόκληρη την ήπειρό μας».
Το έγγραφο περιγράφει διάφορες βασικές συστάσεις πολιτικής, όπως η ενίσχυση της διαφάνειας μέσω εναρμονισμένων χαρτών χωρητικότητας δικτύου, ο εξορθολογισμός των διαδικασιών αδειοδότησης, οι προληπτικές επενδύσεις και τα ευέλικτα μοντέλα σύνδεσης. Τονίζει επίσης την ανάγκη να καταστεί δυνατή η φόρτιση μεγαβάτ (MCS) και να διασφαλιστεί ότι η τιμολόγηση της ηλεκτρικής ενέργειας υποστηρίζει την ανταγωνιστικότητα των φορτηγών και λεωφορείων μηδενικών εκπομπών.
Η ACEA και η Eurelectric προτρέπουν τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και τα κράτη μέλη να παράσχουν την απαραίτητη ραχοκοκαλιά για το μέλλον των οδικών μεταφορών της Ευρώπης χωρίς άνθρακα.
Διαβάστε ακόμη