Nα ανακτήσει μερίδιο αγοράς στην κινεζική αγορά και να ξεκινήσει μια «επίθεση» προϊόντων με τον κινεζικό εταίρο της FAW από το επόμενο κιόλας έτος θέλει ο κολοσσός της γερμανικής και ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, Volkswagen Group (VW).

Η στροφή αυτή προς την Κίνα από πλευράς Volkswagen μέσα στο όλο κλίμα απειλών δασμών από πλευράς Τραμπ και ενάντια στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι που θα έπληττε ακόμα περισσότερα τα ήδη μειωμένα κέρδη τους, ιδίως στο σκέλος των EV.

Σχεδιάζονται συνολικά έντεκα νέα μοντέλα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την περασμένη Δευτέρα (17.3.25). Σε αυτά περιλαμβάνονται έξι ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δύο υβριδικά οχήματα και δύο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με σύστημα επέκτασης της αυτονομίας.

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας Jetta θα κυκλοφορήσει στην αγορά το επόμενο έτος. Ειδικότερα στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κινεζικές μάρκες όπως η BYD ξεπερνούν σήμερα τον γερμανικό όμιλο.

Η Volkswagen έχει μείνει πρόσφατα πίσω στην Κίνα, ειδικά όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες στον κόσμο, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων των Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes και Porsche ήταν μόνο περίπου 5% πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του παρόχου υπηρεσιών Marklines, όπως αναφέρει η Handelsblatt. Το 2023, εξακολουθούσε να είναι 6,5%.

Συνολικά, οι Γερμανοί κατασκευαστές ταξινόμησαν μόνο 325.637 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα. Αυτό ήταν 2,8% από ό,τι το προηγούμενο έτος. Την ίδια περίοδο, ο συνολικός αριθμός των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα αυξήθηκε κατά 27% και ξεπέρασε τα 6,3 εκατομμύρια.

Δεν είναι μόνο στην αναπτυσσόμενη ηλεκτρική αγορά που η VW είχε μέχρι στιγμής πολύ λίγα να προσφέρει. Η γκάμα των λεγόμενων Ηλεκτρικών Οχημάτων Επέκτασης Εμβέλειας (REEV) ήταν επίσης ελλιπής. Τα οχήματα αυτά κινούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα που δεν αντλεί την ενέργειά του από μια μεγάλη μπαταρία. Αντ’ αυτού, ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης φορτίζει μια μικρότερη μπαταρία, η οποία στη συνέχεια μεταφέρει την ενέργειά της απευθείας πίσω στον ηλεκτροκινητήρα – καθιστώντας εφικτές αποστάσεις άνω των 1000 χιλιομέτρων. Ο ηγέτης της αγοράς, η BYD, αναπτύσσεται ραγδαία σε αυτό το τμήμα.

Η VW επιθυμεί 40 νέα μοντέλα έως το 2027

Ένα από τα έντεκα νέα μοντέλα πρόκειται να προέλθει από τη μάρκα Jetta της εισαγωγικής κατηγορίας και να ενισχύσει τη θέση της VW σε αυτή την κατηγορία. Ειδικά τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται στην κορυφή των κινεζικών στατιστικών στοιχείων ταξινόμησης. Τα νέα μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα με ισχυρές ψηφιακές λειτουργίες, όπως η (μερικώς) αυτόνομη οδήγηση και οι ενημερώσεις over-the-air, σύμφωνα με τη VW.

Η VW συνεργάζεται ήδη με τον κινεζικό κατασκευαστή Xpeng για το λογισμικό και την τεχνολογία φόρτισης. Ένα νέο τεχνολογικό τμήμα προσαρμοσμένο αποκλειστικά στην Κίνα θα επιτρέψει στις κοινοπραξίες της εταιρείας να αντιδρούν πιο γρήγορα και «πιο αποτελεσματικά στις νέες απαιτήσεις των πελατών και στις αλλαγές της αγοράς στο μέλλον», δήλωσε ο Ralf Brandstätter, επικεφαλής της Κίνας της Volkswagen, στην ανακοίνωση.

Η VW στοχεύει σε ετήσιες πωλήσεις τεσσάρων εκατομμυρίων οχημάτων στην Κίνα έως το 2030. Μεταξύ 2025 και 2027, περίπου 40 νέα μοντέλα πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην αγορά, περισσότερα από τα μισά εκ των οποίων θα είναι ηλεκτρικά οχήματα.

Διαβάστε ακόμη