Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) θα πρέπει να απορρίψει τις πιέσεις των ευρωπαίων αυτοκινητοβιομηχανιών για την αποδυνάμωση των στόχων για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων του 2025 και των σχετικών προστίμων, έγραψαν δύο ευρωπαϊκές ομάδες ηλεκτρικών μεταφορών σε επιστολή τους προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν (Ursula von der Leyen) την Παρασκευή.

Στην επιστολή, την οποία είδε το Reuters, αναφέρεται ότι το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ, το οποίο θα παρουσιάσει σχέδια για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στις 5 Μαρτίου, δεν θα πρέπει να αποδεχθεί βραδύτερη σταδιακή εφαρμογή των στόχων εκπομπών ή τη βάση των προστίμων σε έναν πολυετή μέσο όρο και ότι τα όποια πρόστιμα θα πρέπει να διατεθούν για την επιδότηση της μετάβασης του μπλοκ στα ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ, οι οποίες αγωνίζονται να ανταγωνιστούν τους Κινέζους ανταγωνιστές τους και προετοιμάζονται για τους δασμούς των ΗΠΑ, ζητούν από την Επιτροπή να τους χορηγήσει απαλλαγή από τα πρόστιμα που, όπως λένε, θα μπορούσαν να ανέλθουν σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ (15,7 δισεκατομμύρια δολάρια) εάν οι στόλοι τους δεν πληρούν τα όρια εκπομπών CO2 το 2025.

Οποιαδήποτε ευελιξία που μεταθέτει τα όρια CO2 του 2025 θα οδηγήσει την Ευρώπη ακόμη πιο πίσω από την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα έχει ψυχρό αντίκτυπο στα επενδυτικά σχέδια της ΕΕ σε υποδομές φόρτισης, ανάπτυξη μπαταριών και κατασκευή, αναφέρεται στην επιστολή των E-Mobility Europe και ChargeUp Europe.

Η E-Mobility Europe εκπροσωπεί τους κατασκευαστές EV, τις εταιρείες εφοδιαστικής αλυσίδας, τους ιδιοκτήτες στόλων και τους παρόχους υποδομών, ενώ η ChargeUp Europe επικεντρώνεται στη βιομηχανία φόρτισης EV. Η Tesla είναι μέλος και των δύο.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ λένε ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η έλλειψη ζήτησης, που οφείλεται εν μέρει στις ανησυχίες των καταναλωτών για την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης.

Ο Aurelien de Meaux, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας φόρτισης Electra, δήλωσε ότι πρόκειται για ψευδή αφήγηση και ότι οι σταθμοί φόρτισης της ΕΕ θα μπορούσαν να δεχθούν πέντε έως επτά φορές περισσότερα οχήματα χωρίς να κορεστούν και ότι ο κλάδος του επενδύει δισεκατομμύρια ευρώ στην επέκταση των υποδομών.

«Θα ήταν καταστροφή να κάνουμε πίσω στην πολιτική», δήλωσε.

Οι όμιλοι ανέφεραν στην επιστολή ότι οι στόχοι CO2 για το 2025 είναι εφικτοί, επισημαίνοντας ότι έχουν κυκλοφορήσει 11 νέα μοντέλα με τιμή κάτω των 25.000 και ότι οι πωλήσεις EV τον Ιανουάριο του 2025 αυξήθηκαν κατά 40% σε ετήσια βάση.

Ο De Meaux είπε επίσης ότι ο αριθμός του προστίμου των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ βασίζεται στις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου του 2024 και άρα είναι λάθος. Είπε ότι οι προβλέψεις έδειχναν πρόστιμα ίσως 4-6 δισ. ευρώ, τα οποία θα μπορούσαν να μειωθούν στο μισό μέσω εμπορικών πιστώσεων με άλλες εταιρείες. Οι όμιλοι υποστηρίζουν στόχους ή κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση των εταιρικών στόλων, δεδομένου ότι αποτελούν περίπου το 60% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.

Διαβάστε ακόμη