Δύο ευρωπαϊκές νεοσύστατες επιχειρήσεις δήλωσαν την Πέμπτη ότι πέτυχαν ορόσημα στην ανακύκλωση υλικών μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), τα οποία θα χρειαστούν για να ανταποκριθούν στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών και να μειώσουν τις εκπομπές CO2.

Από τον Αύγουστο του 2030, οι μπαταρίες των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να περιλαμβάνουν τουλάχιστον 6% ανακυκλωμένο λίθιο και νικέλιο έκαστο και 16% κοβάλτιο, με αύξηση πέντε χρόνια αργότερα. Αυτό έχει προκαλέσει έναν αγώνα δρόμου για να αμφισβητηθεί η πρωτοπορία της Κίνας στην ανακύκλωση μπαταριών.

Η βρετανική εταιρεία ανακύκλωσης μπαταριών Altilium δήλωσε ότι έρευνα του Imperial College του Λονδίνου έδειξε ότι οι μικρές μπαταρίες που κατασκευάζονται με τα ανακυκλωμένα ενεργά υλικά καθόδου της έχουν την ίδια ή και καλύτερη απόδοση από εκείνες που κατασκευάζονται με παρθένα υλικά από Κινέζους προμηθευτές.

Τα υλικά καθόδου περιλαμβάνουν συνήθως λίθιο, κοβάλτιο, νικέλιο ή μαγγάνιο.

Ο διευθύνων σύμβουλος λειτουργίας Christian Marston δήλωσε στο Reuters ότι τα ανακυκλωμένα υλικά της εταιρείας μειώνουν κατά 70% τις εκπομπές CO2 σε σχέση με τα νέα υλικά και μειώνουν το κόστος κατά 20%.

«Πρόκειται για μια πραγματική τεχνική ανακάλυψη που συμβάλλει πραγματικά στην απομείωση του ρίσκου της χρήσης ανακυκλωμένων υλικών για τις αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε ο Marston.

Οι επενδυτές της Altilium περιλαμβάνουν τον εταιρικό βραχίονα επιχειρηματικών συμμετοχών της επιχείρησης λιθίου της Sociedad Quimica y Minera de Chile και τον ιαπωνικό εμπορικό οίκο Marubeni.

Η εταιρεία συνεργάζεται επί του παρόντος με τη μονάδα JLR της Tata Motors σε κυψέλες μπαταριών EV που κατασκευάζονται με ανακυκλωμένα υλικά από παλιά EV της Jaguar i-Pace.

Ξεχωριστά, η γερμανική tozero, η οποία έχει συγκεντρώσει 17 εκατομμύρια ευρώ (17,56 εκατομμύρια δολάρια) από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Honda, εργάζεται σε ένα πιλοτικό εργοστάσιο για την ανακύκλωση γραφίτη και συζητά με παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες για την προμήθειά τους καθώς θα επεκτείνεται.

Η διαδικασία υδρομεταλλουργίας της startup για την ανακύκλωση γραφίτη είναι «καθαρή μηδενική» για τις εκπομπές ρύπων εάν χρησιμοποιείται ανανεώσιμη ενέργεια, γεγονός που θα βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, επειδή ο γραφίτης αντιπροσωπεύει το 40% του αποτυπώματος άνθρακα κάθε μπαταρίας ιόντων λιθίου, δήλωσε στο Reuters η διευθύνουσα σύμβουλος της tozero Sarah Fleischer.

Η ίδια δήλωσε ότι η tozero συζητά με μια σειρά από παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες για την προμήθειά τους με ανακυκλωμένο γραφίτη.

Η εταιρεία θα κατασκευάσει ένα πιλοτικό εργοστάσιο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια και μέχρι το 2027 στοχεύει να παράγει περίπου 2.000 τόνους ανακυκλωμένου γραφίτη ετησίως, αρκετό για περίπου 50.000 EVs.

Διαβάστε ακόμη