Η Audi σημείωσε μείωση πωλήσεων κατά 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω χαμηλής ζήτησης στην Ευρώπη και την Κίνα, καθώς και ασθενούς ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, σημειώνει το Bloomberg. Οι παραδόσεις πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων της Audi μειώθηκαν κατά 8%, φτάνοντας μόλις τις 164.000 μονάδες. Αντίθετα, το Model Y της Tesla κατατάχθηκε ανάμεσα στα κορυφαία σε πωλήσεις οχήματα παγκοσμίως, με την εταιρεία να ανανεώνει το μοντέλο φέτος για περαιτέρω ενίσχυση.
Οι προκλήσεις για Tesla και Audi
Παρά τη συνολική επιτυχία της, η Tesla αντιμετώπισε την πρώτη ετήσια πτώση παραδόσεων σε πάνω από μια δεκαετία, ενώ διατήρησε οριακά το προβάδισμά της έναντι της BYD Co., της κινεζικής εταιρείας που την ανταγωνίζεται σκληρά. Οι αλλαγές στις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρες της Ευρώπης συνέβαλαν σε αυτή την πτώση.
Η Audi, με στόχο την ανάκαμψη, ανακοίνωσε ότι θα ανανεώσει τα μοντέλα A7 και Q3, ενώ θα εισάγει περισσότερα plug-in υβριδικά οχήματα. Παρόλα αυτά, η εταιρεία σχεδιάζει να κλείσει εργοστάσιο στις Βρυξέλλες λόγω χαμηλής ζήτησης για το ηλεκτρικό Q8 e-tron, που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις.
Ο ρόλος της Κίνας και της Ευρώπης
Η ασθενής ανάκαμψη της κινεζικής αγοράς, σε συνδυασμό με την αυξημένη πίεση από τους τοπικούς κατασκευαστές, δημιούργησε προβλήματα στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Στην Ευρώπη, η μείωση των κρατικών επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα οδήγησε σε υποτονικές πωλήσεις.
Η Tesla, αν και αντιμετώπισε προκλήσεις, κατάφερε να επωφεληθεί από τις δυσκολίες των καθιερωμένων παικτών. Αντίθετα, η Audi και άλλες γερμανικές μάρκες καλούνται να αντιμετωπίσουν την αβεβαιότητα στις βασικές τους αγορές και να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας.