Η Βρετανία ξεπέρασε τη Γερμανία και έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) στην Ευρώπη, καθώς ο στόχος πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας βοήθησε να αντισταθεί στην επιβράδυνση της ζήτησης σε άλλες περιοχές.
Οι ταξινομήσεις νέων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μειώθηκαν περισσότερο από το ένα τέταρτο σε 380.609 πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε τη Δευτέρα η ρυθμιστική αρχή KBA. Αυτό είναι λιγότερο από τα 381.970 που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι ταξινομήσεις EV αυξήθηκαν κατά 21%.
Τα αυτοκίνητα με μπαταρίες κέρδισαν μερίδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο τους τελευταίους μήνες, καθώς οι κατασκευαστές προσπάθησαν να πετύχουν τον στόχο της χώρας για πωλήσεις EV. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πρόστιμα έως και 15.000 λίρες Αγγλίας (18.800 δολάρια) ανά όχημα για τη μη συμμόρφωσή τους, αλλά μπορούν να αποφύγουν τις κυρώσεις χρησιμοποιώντας ένα σύστημα ανταλλαγής πιστώσεων και υπερβαίνοντας τις απαιτήσεις σε μεταγενέστερα έτη.
Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις EV έχουν πέσει κατακόρυφα στη Γερμανία, όπου η κατάργηση των κινήτρων αγοράς στα τέλη του 2023 έχει πλήξει τη ζήτηση. Οι πωλήσεις σε αγορές όπως η Σουηδία, η Γαλλία και η Ιρλανδία έχουν επίσης μείνει πίσω από τις προσδοκίες μετά τις περικοπές των επιδοτήσεων και την έλλειψη προσιτών μοντέλων.
Οι ταξινομήσεις υπέφεραν επίσης καθώς οι κατασκευαστές περίμεναν να λανσάρουν νέα μοντέλα EV το 2025 για να ενισχύσουν τις πιθανότητές τους να ανταποκριθούν στους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τίθενται σε ισχύ φέτος, δήλωσε ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων, ο οποίος σημείωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο προσπέρασε τη Γερμανία νωρίτερα τη Δευτέρα. Οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ εάν δεν ανταποκριθούν σε αυτούς τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων του στόλου.
Η άνοδος των πωλήσεων του Δεκεμβρίου αύξησε το συνολικό μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στη βρετανική αγορά αυτοκινήτων στο 19,6% για το έτος – που εξακολουθεί να υπολείπεται του στόχου του 22% – με τις μειώσεις τιμών να συνεχίζονται καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να τηρήσουν την ποσόστωση πωλήσεων για να αποφύγουν τα πρόστιμα. Ο στόχος αυξάνεται στο 28% φέτος. Στη Γερμανία, τα EVs αποτελούσαν το 13,5% των ταξινομήσεων το 2024.
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου επανεξετάζει τώρα τους κανόνες, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξημένες ευελιξίες για να βοηθήσει τους κατασκευαστές να τους τηρήσουν. Ορισμένοι υποστηρικτές της καθαρής ενέργειας φοβούνται ότι η μείωση της ποσόστωσης θα μπορούσε να επιβραδύνει τη στροφή από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ακόμη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταξύ μεμονωμένων πελατών παραμένει χαμηλή. Μόνο ένας στους δέκα ιδιώτες αγοραστές επέλεξε ένα ηλεκτρικό μοντέλο το 2024, με τους πελάτες επιχειρήσεων και στόλου οχημάτων να βρίσκονται πίσω από το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης.
Διαβάστε ακόμη