Η διάρκεια υποβολής αιτήσεων στο πλαίσιο της δράσης «Πράσινα Ταξί» παρατείνεται έως και την 31η Μαρτίου 2025, αναφέρει νέα τροποποίηση της συγκεκριμένης δράσης. Ειδικότερα, αποφασίστηκε η δεύτερη τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ ΑΤΗ/137582/646/27.12.2022 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Προκήρυξη της Δράσης με τίτλο “ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΑΞΙ”, που θα υλοποιηθεί με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’6789), ως εξής:

Άρθρο 1

Το τέταρτο εδάφιο του άρθρου 6 τροποποιείται ως προς τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για ένταξη στη δράση και διαμορφώνεται ως εξής:

«Η διάρκεια υποβολής αιτήσεων στο πλαίσιο της σχετικής δράσης θα είναι έως και την 31η Μαρτίου 2025, ενώ η ημερομηνία έναρξης υποβολής αιτήσεων είναι η 9η Ιανουαρίου 2023».

Άρθρο 2

Η παρ. 12.3 του άρθρου 12 τροποποιείται ως προς τον καθορισμό του χρονικού διαστήματος κατά το οποίο το προς απόσυρση όχημα πρέπει να έχει περιέλθει στην κυριότητα του ωφελούμενου/τελικού αποδέκτη και διαμορφώνεται ώς εξής:

12.3. Απόσυρση παλαιού Ε.Δ.Χ. οχήματος ΤΑΞΙ

Κάθε ωφελούμενος/τελικός αποδέκτης υποχρεούται να αποσύρει παλαιό Ε.Δ.Χ. όχημα ΤΑΞΙ.

Οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται σωρευτικά για όλα τα αποσυρόμενα οχήματα είναι:

  • Να είναι τεχνολογίας EURO5 και παλαιότερης.
  • Να μην έχει περιέλθει στην κυριότητα του ωφελούμενου/τελικού αποδέκτη εντός του έτους πριν από τη δημοσίευση της παρούσας τροποποίησης.
  • Να έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας της τρέχουσας χρονιάς που αναλογούν στο όχημα.
  • Να διαθέτουν όλα τα μηχανικά μέρη και όλα τα στοιχεία του αμαξώματός τους
  • Να παραδίδονται από τον ιδιοκτήτη ή από τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο του σε εγκατάσταση επεξεργασίας ή σε σημεία συλλογής ΟχημάτωνΤέλους Κύκλους Ζωής (ΟΤΚΖ) και να λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής του άρθρου 8 του π.δ. 116/2004.

Στην περίπτωση που η διαδικασία μεταφοράς του οχήματος στη μονάδα επεξεργασίας ή στο σημείο συλλογής ενέχει κάποιο κόστος, αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον ιδιοκτήτη του οχήματος, και δεν αποτελεί μέρος της παρούσας δράσης.

  • Να προσκομίζεται Βεβαίωση Οριστικής Διαγραφής από την αρμόδια οικεία περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Η τεκμηρίωση της απόσυρσης θα γίνεται με την έκδοση «Πιστοποιητικού Καταστροφής» από πιστοποιημένο επίσημο φορέα στο οποίο θα αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του κάθε οχήματος που καταστρέφεται καθώς και η ημερομηνία καταστροφής.

Το εν λόγω «Πιστοποιητικό Καταστροφής» καταχωρείται στο Πληροφοριακό Σύστημα κατά την διαδικασία καταβολής στον ωφελούμενο/τελικό αποδέκτη του ποσού που αντιστοιχεί στην απόσυρση και αποτελεί απαραίτητο δικαιολογητικό καταβολής της ενίσχυσης.

Η επενδυτική συνιστώσα για την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων θα συμμορφώνεται με την τεχνική καθοδήγηση σχετικά με την εφαρμογή της αρχής της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (2021/C58/01), με ιδιαίτερη αναφορά στην απόσυρση παλαιότερων οχημάτων που πραγματοποιείται από εξουσιοδοτημένη εγκατάσταση επεξεργασίας, σύμφωνα με την οδηγία για τα οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους (2000/53/ΕΚ)».

Άρθρο 3

1. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα αναγραφόμενα στην υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΑΤΗ/137582/646/27.12.2022 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών και Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων «Προκήρυξη της Δράσης με τίτλο“ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΑΞΙ”, που θα υλοποιηθεί με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας» (Β’6789), όπως ισχύει.

2. Η κωδικοποιημένη Αναλυτική Πρόσκληση της Δράσης και τα Παραρτήματα αυτής όπου έχουν ενσωματωθεί όλες οι τροποποιήσεις και συμπληρώσεις της παρούσας θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του προγράμματος https://prasinataxi.gov.gr.

Διαβάστε ακόμη