Το 2023, στην ΕΕ θα ταξινομηθούν 10,7 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Μεταξύ αυτών, τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είχαν το υψηλότερο μερίδιο (34,5%), ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά βενζινοηλεκτρικά αυτοκίνητα (21,1%), τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία (14,5%) και τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (14,3%).

Μετά τη ραγδαία αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία μεταξύ 2013 και 2023, το συνδυασμένο μερίδιο όλων των υβριδικών και μόνο με μπαταρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023 αντιστοιχεί σε εκείνο των αμιγώς βενζινοκίνητων και αμιγώς πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (48,3% έναντι 48,8%).

Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από τα στοιχεία για τα επιβατικά αυτοκίνητα που δημοσιεύει η Eurostat. Το άρθρο παρουσιάζει μια χούφτα ευρήματα από το πιο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained για τα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ.

Υψηλότερο μερίδιο υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Φινλανδία

Σε 9 χώρες της ΕΕ το μερίδιο των υβριδικών και ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στις νέες ταξινομήσεις θα ξεπεράσει το 50% το 2023. Τα υψηλότερα μερίδια αναφέρθηκαν στη Φινλανδία (78%), με 44% υβριδικά και 34% ηλεκτρικά, στη Σουηδία (69%), με 30% υβριδικά και 39% ηλεκτρικά, και στην Ολλανδία (68%), με 37% υβριδικά και 31% ηλεκτρικά.

Αντίθετα, η Βουλγαρία κατέγραψε το χαμηλότερο μερίδιο με 7%, ακολουθούμενη από την Τσεχία (20%) και την Κροατία (28%).

Διαβάστε ακόμη