Αντίστροφη μέτρηση ενός χρόνου μετρά μέχρι την παραγωγή των πρώτων κινεζικών αυτοκινήτων σε ευρωπαϊκό έδαφος. Ο λόγος για το εργοστάσιο, το οποίο κατασκευάζει στην Ουγγαρία η BYD και θα ρίξει στην κυκλοφορία τα αυτοκίνητα της στο τέλος του 2025. Στην Κίνα, η BYD είναι το νούμερο ένα στην αγορά αυτοκινήτων, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία δυσκολεύεται να αποκτήσει έδαφος στην Ευρώπη. Η προγραμματισμένη παραγωγή μικρών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία καθυστερεί και δίνεται προτεραιότητα στη συμπαγή κατηγορία και τα plug-in υβριδικά. Η κινεζική BYD χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να παράγει μικρά αυτοκίνητα για την ευρωπαϊκή αγορά.
Επί του παρόντος κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία προκειμένου να κατακτήσει επιτέλους σημαντικά μερίδια στην αγορά της ΕΕ – ανεξάρτητα από τους δασμούς. Το αφεντικό της Ευρώπης, Στέλλα Λι (Stella Li ) διευκρίνισε πως «θα αρχίσουμε να κυκλοφορούμε τα αυτοκίνητα που παράγουμε στην Ευρώπη στα τέλη του 2025. Τα δύο πρώτα αυτοκίνητα που θα παράγουμε θα είναι το Dolphin και το Atto 3», ανακοίνωσε η Λι στη συνέντευξη στην γερμανική επιχειρηματική ιστοσελίδα Capital.de. Η BYD ξεκινά την επέκτασή της στην Ευρώπη στη συμπαγή κατηγορία: Το Dolphin είναι συγκρίσιμο με το VW ID.3 ή την κατηγορία «Golf». Το Atto 3 είναι ένα SUV στην ίδια κατηγορία. Σύμφωνα με τη Λι, το τρίτο αυτοκίνητο που θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη θα είναι το Atto 2. Οι διαστάσεις του είναι ανάμεσα στα άλλα δύο μοντέλα.
Σχεδίαζε αρχικά να κυκλοφορήσει με μια ευρωπαϊκή έκδοση του μικρού αυτοκινήτου Seagull. Σύμφωνα με τη Λι, αυτό θα έρθει μόνο ως το τέταρτο μοντέλο. Η ηγέτιδα της αγοράς VW πιθανότατα θα κυκλοφορήσει το μικρό ηλεκτρικό της αυτοκίνητο ID.2 το 2026 για λιγότερο από 25.000 ευρώ.
Η BYD, ηγέτης της αγοράς στην Κίνα, προσπαθεί να επεκταθεί και στην Ευρώπη
Η BYD είναι ο ηγέτης της αγοράς στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, εδώ και δύο χρόνια. Ωστόσο, οι πωλήσεις της στην Ευρώπη ήταν αργές μέχρι στιγμής. Στη Γερμανία, 2.157 μοντέλα BYD πουλήθηκαν το 2024 έως τα τέλη Οκτωβρίου – παρά τη μεγάλη εκστρατεία χορηγιών για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου το καλοκαίρι. Η εταιρεία αναδιαρθρώνει τώρα πλήρως τις πωλήσεις της στη χώρα αυτή.
Επιπλέον, ενόψει της γενικά χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τον Li, η προσφορά δεν θα πρέπει πλέον να επικεντρώνεται σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η BYD θα φέρει περισσότερα plug-in υβριδικά, ανακοίνωσε το ευρωπαίο αφεντικό. Αυτό προσφέρει στους πελάτες μια εισαγωγή στην ηλεκτροκίνηση. «Μόλις συνηθίσουν τη φόρτιση και τα οφέλη της ηλεκτρικής οδήγησης, θα είναι πιο εύκολο για εμάς να τους προσελκύσουμε», είπε η Λι.
Διαβάστε ακόμη