Η Κίνα και η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) διεξάγουν την περίοδο αυτή εντατικές διαβουλεύσεις για τις ειδικές λεπτομέρειες του σχεδίου δέσμευσης για τον καθορισμό των τιμών των κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορίου (MOC).

Ο εκπρόσωπος του MOC Χε Γιονγκτσιάν έκανε σχετικές δηλώσεις σε μία συνέντευξη Τύπου, απαντώντας σε ερώτηση για την επιβολή ευρωπαϊκών δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα.

Τεχνική αντιπροσωπεία της ΕΕ έφτασε στο Πεκίνο στις 2 Νοεμβρίου, ενώ οι διαβουλεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών ακολουθούν την αρχή “του πραγματισμού και της αμεροληψίας”, σύμφωνα με τον ίδιο εκπρόσωπο.

Οι δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Κατά την ανακοίνωση της επιβολής των δασμών στις 29 Οκτωβρίου, η ευρωπαϊκή πλευρά ανέφερε ότι θα συνεχίσει τις διαβουλεύσεις για τη δέσμευση καθορισμού των τιμών με την κινεζική πλευρά.

Σύμφωνα με το Warrington Guardian, ο Βάλντις Ντομπρόβσκις, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είχε δηλώσει ότι οι νέοι δασμοί, οι οποίοι θα ισχύσουν για πέντε χρόνια, είναι αναγκαίοι για την προστασία των δίκαιων πρακτικών στην αγορά και της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Επιπλέον, ανέφερε ότι η ΕΕ παραμένει ανοιχτή σε εναλλακτικές λύσεις, εφόσον αυτές είναι αποτελεσματικές και συμβατές με τις διεθνείς εμπορικές ρυθμίσεις. Οι δασμοί θα φτάσουν το 17% για τα αυτοκίνητα της BYD, το 18,8% για τη Geely και το 35,3% για την κρατική SAIC της Κίνας. Οι δυτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, όπως οι Volkswagen και BMW, θα υπόκεινται σε δασμούς 20,7%. Η Tesla θα έχει ειδικό συντελεστή 7,8%, υπολογισμένο μεμονωμένα.

Διαβάστε ακόμη