Yψηλότερους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλο κυβισμό, απειλεί ότι θα επιβάλει η Κίνα, ως απάντηση στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να αυξήσει τους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Αυτή η κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά, κυρίως τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους καταναλωτές.

Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας μελετά τα μέτρα που σχετίζονται με την αύξηση των δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων με μεγάλους κινητήρες και καύσιμα και θα λάβει απόφαση αφού εξετάσει τους σχετικούς παράγοντες, δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου He Yadong σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη, σύμφωνα με την Wall Street Journal.

Πρόσθεσε ότι υπάρχουν σημαντικές διαφωνίες μεταξύ της Κίνας και της ΕΕ σχετικά με την απόφαση της τελευταίας να προχωρήσει στην επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Κίνα έχει προσκαλέσει αξιωματούχους της ΕΕ να επισκεφθούν την Κίνα για περαιτέρω διαπραγματεύσεις, πρόσθεσε.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κινεζικές αρχές εγείρουν το ενδεχόμενο υψηλότερων δασμών στα εισαγόμενα αυτοκίνητα. Το υπουργείο Εμπορίου στα τέλη Αυγούστου συναντήθηκε με εκπροσώπους αυτοκινητοβιομηχανιών και ακαδημαϊκούς εμπειρογνώμονες για το θέμα.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ στις αρχές Οκτωβρίου ψήφισαν να προχωρήσουν σε πρόσθετους δασμούς έως και 45% στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, οι οποίοι θα ισχύουν για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Εάν η Κίνα αποφασίσει να επιβάλει υψηλότερους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, αυτό θα επηρεάσει περισσότερο τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, δεδομένου του όγκου των γερμανικών εισαγωγών αυτοκινήτων, δήλωσε ο πρόεδρος της China Passenger Car Association Dongshu Cui.

Η αξία των αυτοκινήτων με μέγεθος κινητήρα άνω των 2,5 λίτρων που εισήχθησαν από την ΕΕ κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους διολίσθησε κατά 13% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα σε 10,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Επιβατηγών Αυτοκινήτων της Κίνας. Η ΕΕ εξήγαγε συνολικά 196.000 τέτοια αυτοκίνητα στην Κίνα το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της CPCA.

«Αυτό θα μπορούσε να είναι περισσότερο μια πολιτική κίνηση παρά να έχει πραγματικό αντίκτυπο στις αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε ο αναλυτής της CCB International Qu Ke, σημειώνοντας την τρέχουσα πτώση των κινεζικών εισαγωγών αυτοκινήτων.

Οι πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ για τα αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής κυμαίνονται από 7,8% έως 35,3%, επιπλέον του υφιστάμενου τυπικού εισαγωγικού δασμού 10% για όλα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα. Οι ΗΠΑ και ο Καναδάς έχουν επιβάλει δασμό 100% στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων.

Διαβάστε ακόμη