Η BYD, συντομογραφία του «Build Your Dreams», πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV), επεκτείνοντας ταχέως τις προσφορές και την παρουσία της στις αναδυόμενες αγορές. Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον Wang Chuanfu το 1995, ξεκίνησε ως κατασκευαστής επαναφορτιζόμενων μπαταριών και έχει εξελιχθεί σε σημαντικό παράγοντα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδίως με την πώληση περισσότερων από 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων μόνο στην Κίνα μέσα σε μόλις τρία χρόνια.

Η BYD στοχεύει επιθετικά σε αγορές με λιγότερο εδραιωμένη αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η Μάλτα και η Βραζιλία, θεωρώντας τις ως ώριμες για ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, στη Μάλτα, παρουσίασε το Atto 3, ένα προσιτό συμπαγές crossover με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, όπως μια περιστρεφόμενη οθόνη αφής και αυτονομία 260 μιλίων, με τιμή περίπου 28.000 δολάρια, αναφέρει δημοσίευμα στο Bloomberg. Αυτή η στρατηγική εστίαση επιτρέπει στην BYD να παρακάμψει τα προστατευτικά μέτρα που εφαρμόζονται σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και η ΕΕ, όπου έχουν εισαχθεί δασμοί για να προστατευθούν οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες από αυτό που θεωρείται αθέμιτος ανταγωνισμός.

Ένας σημαντικός παράγοντας της επιτυχίας της BYD είναι η καινοτόμος τεχνολογία μπαταριών Blade, που παρουσιάστηκε το 2020. Αυτή η μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) είναι φθηνότερη, λιγότερο επιρρεπής σε πυρκαγιές και προσφέρει ανταγωνιστική εμβέλεια, επιτρέποντας στη BYD να παράγει προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Αυτή η τεχνολογία μπαταριών έχει προσελκύσει ακόμη και το ενδιαφέρον της Apple κατά τη διάρκεια του αποτυχημένου σχεδίου αυτοκινήτων της, το οποίο είχε ως στόχο να ενσωματώσει τα κύτταρα μπαταριών της BYD στα σχέδιά της.

Η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα καθετοποιημένο μοντέλο, παράγοντας όχι μόνο αυτοκίνητα αλλά και μπαταρίες, φωτοβολταϊκά και ημιαγωγούς. Η κλίμακα της BYD και οι μακροχρόνιες συμφωνίες με προμηθευτές λιθίου την τοποθετούν ευνοϊκά στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, μειώνοντας περαιτέρω το κόστος σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές.

Εν τω μεταξύ, κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, ενώ πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετώπιζαν σημαντικές προκλήσεις, η BYD έστρεψε τις γραμμές παραγωγής της στην κατασκευή μασκών, και έγινε γρήγορα ο μεγαλύτερος παραγωγός μασκών παγκοσμίως, σύμφωνα με το Bloomberg. Αυτή η προσαρμοστικότητα βοήθησε στην ενίσχυση των οικονομικών της, προσθέτοντας πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στα ταμεία της χάρη στα συμβόλαια με την ιαπωνική SoftBank Group Corp., την πολιτεία της Καλιφόρνια και άλλους που ζητούσαν εξοπλισμό ατομικής προστασίας.

Οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της BYD

Οι φιλοδοξίες της BYD επεκτείνονται πέρα από το να είναι απλώς ένας κατασκευαστής- στοχεύει να καθιερωθεί ως ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο καταναλωτικό εμπορικό σήμα. Η εταιρεία εντοπίζει την παραγωγή της με την κατασκευή εργοστασίων συναρμολόγησης σε στρατηγικές τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένης της Βραζιλίας, όπου έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για την αναζωογόνηση της τοπικής οικονομίας. Οι πρόσφατες παρουσιάσεις μοντέλων όπως το Dolphin και το King έχουν κερδίσει έδαφος, «κοντράροντας» με επιτυχία τις καθιερωμένες μάρκες σε τιμές και χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα για την BYD, καθώς παρά την ταχεία ανάπτυξή της αντιμετωπίζει σημαντικές γεωπολιτικές προκλήσεις. Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει εφαρμόσει δασμούς 100% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, παράλληλα με προτάσεις για τον περιορισμό των πωλήσεων συνδεδεμένων αυτοκινήτων με κινεζικά εξαρτήματα λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια. Η ΕΕ έχει επίσης εισαγάγει δασμούς 17% στις εισαγωγές της BYD, επικαλούμενη ζητήματα που σχετίζονται με τις κρατικές επιδοτήσεις στην Κίνα. Ωστόσο, τα στελέχη της BYD υποστηρίζουν ότι η επιτυχία τους οφείλεται στη σκληρή δουλειά και την καινοτομία και όχι στην κρατική υποστήριξη, αντιδρώντας στους ισχυρισμούς ότι επωφελούνται δυσανάλογα από την κρατική βοήθεια.

Παρά τα εμπόδια αυτά, η BYD διερευνά στρατηγικές εντοπισμού στις ΗΠΑ και συνεχίζει να επενδύει στην οικοδόμηση της μάρκας της. Η εταιρεία έχει κάνει σημαντικές κινήσεις στην Ευρώπη, εγκαινιάζοντας καταστήματα-ναυαρχίδες σε μεγάλες πόλεις και χορηγώντας εκδηλώσεις όπως το Euro 2024, ωστόσο δυσκολεύτηκε να εδραιωθεί στην αγορά, αντανακλώντας την ευρύτερη πρόκληση της πλοήγησης στους περιφερειακούς κανονισμούς και τον ανταγωνισμό. Καθώς η BYD κοιτάζει μπροστά, οι προεδρικές εκλογές του 2024 στις ΗΠΑ μπορεί να επηρεάσουν σημαντικά τη στρατηγική της.

Η πορεία της BYD από έναν κατασκευαστή μπαταριών σε μια παγκόσμια δύναμη EV είναι μια απόδειξη του στρατηγικού σχεδιασμού, της τεχνολογικής καινοτομίας και της προσαρμοστικότητας της αγοράς. Καθώς συνεχίζει να επεκτείνεται σε αγορές όπως το Μεξικό και πέραν αυτού, η εταιρεία πρόκειται να αμφισβητήσει τους καθιερωμένους παίκτες της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρά τα σημαντικά εμπόδια που αντιμετωπίζει από τον ανταγωνισμό. Με έμφαση στη βιωσιμότητα, και τις προσιτές τιμές, η BYD στοχεύει να επαναπροσδιορίσει το τοπίο της ηλεκτροκίνησης, ενώ παράλληλα θα πλοηγείται στις πολυπλοκότητες του διεθνούς εμπορίου.

Διαβάστε ακόμη