Οι παγκόσμιες πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 30,5% ετησίως τον Σεπτέμβριο, καθώς η Κίνα ξεπέρασε τον αριθμό ρεκόρ που είχε καταγράψει τον Αύγουστο και η Ευρώπη ανέκαμψε, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Rho Motion, σύμφωνα με δημοσίευμα στο Reuters.

Τα κέρδη στην αμερικανική αγορά ήταν αργά και σταθερά εν αναμονή των εκλογών της 5ης Νοεμβρίου, γεγονός που καθιστά δύσκολη την πρόβλεψη των μελλοντικών τάσεων στη χώρα, δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής δεδομένων Τσαρλς Λέστερ.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στην ΕΕ, παρά τους εισαγωγικούς δασμούς έως και 45% και εν μέσω πτώσης της παγκόσμιας ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα – είτε πρόκειται για πλήρως ηλεκτρικά (BEV), είτε για υβριδικά με πρίζα (PHEV) – που πωλήθηκαν παγκοσμίως έφτασαν τα 1,69 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Rho Motion.

Άλμα 47,9% στις πωλήσεις EV στην Κίνα, αύξηση 4,2% στην Ευρώπη

Οι πωλήσεις στην Κίνα σημείωσαν άλμα 47,9% τον Σεπτέμβριο και έφτασαν τα 1,12 εκατομμύρια οχήματα, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά αυξήθηκαν κατά 4,3% στα 0,15 εκατομμύρια.

Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 4,2% σε 0,3 εκατομμύρια μονάδες, χάρη σε ένα άλμα 24% στο Ηνωμένο Βασίλειο και κέρδη στην Ιταλία, τη Γερμανία και τη Δανία, δήλωσε ο Lester.

Πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) © Reuters
Οι πωλήσεις EV έφτασαν σε υψηλό εννέα μηνών © Reuters

 

Στην κινεζική αγορά, ο ρυθμός διείσδυσης των BEV και PHEV αυξάνεται ταχύτερα από ό,τι περίμεναν ορισμένοι και οι πωλήσεις «θα μπορούσαν να αποτελούν ρεκόρ κάθε μήνα μέχρι το τέλος του έτους», δήλωσε ο Lester.

Πρόσθεσε ότι η ετήσια ανάπτυξη της Γερμανίας κατά 7% ήταν «σίγουρα θετικά νέα» και ότι οι ενδιάμεσοι στόχοι μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που έχουν τεθεί στην ΕΕ για το επόμενο έτος θα δοκιμάσουν την αγορά του μπλοκ.

Η Rho Motion αναμένει ότι οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη θα φθάσουν τα 3,78 εκατομμύρια οχήματα το 2025 και τα 9,78 εκατομμύρια το 2030, αντίστοιχα 24% και 19% χαμηλότερα από τις προηγούμενες εκτιμήσεις, δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής της έρευνας για την αυτοκινητοβιομηχανία William Roberts.

Η Γαλλία ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι σχεδιάζει να μειώσει την υποστήριξή της προς τους αγοραστές EV, ενώ η Γερμανία συμφώνησε τον Σεπτέμβριο σε φορολογικές ελαφρύνσεις για τις εταιρείες για τις πωλήσεις EV, αφού τερμάτισε πέρυσι ένα πρόγραμμα επιδοτήσεων που είχε σχεδιαστεί για να βοηθήσει στην επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης.

Διαβάστε ακόμη