Στοιχεία από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO) αποκαλύπτουν ότι η Ισλανδία και η Πορτογαλία είναι από τα φθηνότερα μέρη στην Ευρώπη για να φορτίσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο όταν βρίσκεστε εκτός σπιτιού, ενώ η Νορβηγία και η Σλοβενία είναι τα πιο δαπανηρά, σύμφωνα με δημοσίευμα στο Euronews.
Η Γαλλία και η Γερμανία, δύο από τις μεγαλύτερες οικονομίες της ηπείρου, συγκαταλέγονταν μεταξύ πολλών χωρών, όπως η Κροατία, η Ιταλία, η Δανία και η Σουηδία, των οποίων τα δημόσια τέλη φόρτισης EV ήταν περίπου στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Για την τυποποίηση της έρευνας, οι υπολογισμοί βασίστηκαν σε μια τυπική συνεδρία ταχείας φόρτισης DC για ένα Tesla Model 3, το δεύτερο πιο δημοφιλές EV στην Ευρώπη, μετά το Tesla Model Y.
Οι ερευνητές της EAFO επέβαλαν χρόνο φόρτισης 25 λεπτών για τη δημιουργία φόρτισης της μπαταρίας από 10% έως 80% από τα δημόσια σημεία φόρτισης, με δεδομένα τιμολόγησης που προήλθαν απευθείας από τους διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPO).
Η Ισλανδία είναι το φθηνότερο μέρος για φόρτιση
Η Ισλανδία κατατάχθηκε ως το φθηνότερο μέρος στην Ευρώπη για τη φόρτιση του Tesla Model Y, με κόστος 2,89 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, ελαφρώς μπροστά από την Πορτογαλία, όπου οι οδηγοί πρέπει να πληρώσουν 3,18 ευρώ για να καλύψουν την ίδια απόσταση. Η Φινλανδία κατέλαβε την τρίτη θέση, με τους οδηγούς να πληρώνουν 4,63 ευρώ για τη γρήγορη φόρτιση DC.
Αν και μικρή αγορά, η Ισλανδία έχει αναδειχθεί σε ισχυρό παίκτη ως προς την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, με σημαντική διείσδυση, ιδίως στην πρωτεύουσά της, το Ρέικιαβικ. Οι άφθονοι ανανεώσιμοι ενεργειακοί πόροι της έχουν συμβάλει στη μείωση της τιμής φόρτισης των EV.
Η Νορβηγία ήταν μακράν το πιο ακριβό μέρος στην Ευρώπη, με τη χρέωση για την κάλυψη 100 χιλιομέτρων να είναι περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από ό,τι στην Ισλανδία, στα 18,93 ευρώ – μια διαφορά τιμής 16,04 ευρώ. Η Σλοβενία ήταν η δεύτερη ακριβότερη χώρα, με χρέωση 17,02 ευρώ.
Οι τιμές διέφεραν στη νότια Ευρώπη, με την Ισπανία να είναι η φθηνότερη με 7,11 €, μετά την Πορτογαλία. Η Βουλγαρία (7,34 €), η Ιταλία (9,12 €), η Ελλάδα (9,83 €), η Μάλτα (9,83 €) και η Κύπρος (9,83 €) ήταν όλες εντός 2-3 € από τον περιφερειακό μέσο όρο.
Η Γερμανία και η Γαλλία συγκαταλέγονταν μεταξύ πολλών χωρών της βόρειας και κεντρικής Ευρώπης, των οποίων οι τιμές χρέωσης ήταν γύρω στα 7-10 ευρώ. Η Εσθονία και η Γερμανία ήταν τα πιο ακριβά κράτη της ομάδας, με χρεώσεις 9,99 € και 8,93 € ανά 100 χιλιόμετρα, ακολουθούμενες από κοντά από τη Δανία με 8,81 €.
Οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ταξίδευαν στη Γαλλία έπρεπε να πληρώσουν 7,26 ευρώ, ελαφρώς λιγότερο από τους γείτονές τους στη Μάγχη καθώς στο Ηνωμένο Βασίλειο οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων χρεώθηκαν 7,79 ευρώ. Στην Αυστρία, η χρέωση ήταν 7,88 ευρώ.
Οι οικονομολόγοι της ενέργειας πιστεύουν ότι οι διαφορές στο κόστος φόρτισης σε όλη την Ευρώπη μπορούν να αποδοθούν σε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της πηγής της ηλεκτρικής ενέργειας, των φόρων και των κυβερνητικών πολιτικών, με τις χώρες με άφθονες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να τείνουν να έχουν χαμηλότερο κόστος επειδή εξαρτώνται λιγότερο από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα. Αντίθετα, χώρες με υψηλούς φόρους, τέλη δικτύου ή εξάρτηση από ακριβές εισαγωγές, όπως η Δανία και η Γερμανία, βλέπουν υψηλότερες τιμές.
Περισσότερα δημόσια σημεία φόρτισης από ποτέ
Η Ολλανδία κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη με περισσότερα από 154.000 δημόσια σημεία φόρτισης EV, γεγονός που καταδεικνύει την ισχυρή δέσμευση της χώρας για την υιοθέτηση EV και την προθυμία της να επενδύσει σε ζωτικής σημασίας υποδομές EV.
Η Γερμανία και η Γαλλία διαθέτουν εκτεταμένα δημόσια δίκτυα φόρτισης EV, με τις δύο χώρες να διαθέτουν περισσότερα από 125.000 δημόσια σημεία φόρτισης. Η Γερμανία είναι δεύτερη μετά την Ολλανδία με 130.828, ενώ η Γαλλία κατατάσσεται τρίτη με 127.530, σύμφωνα με τα στοιχεία της EAFO.
Ως η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, η Γερμανία έχει αυξήσει ραγδαία το ποσοστό υιοθέτησης των EV, με τα EV να αντιπροσωπεύουν πάνω από το 25% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2023. Τα στοιχεία της EAFO για το 2024 δείχνουν ότι η τάση αντιστρέφεται, καθώς οι πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ύψους 184.000 μπαταρίας EV, αντιπροσωπεύουν μείωση 16,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Διαβάστε ακόμη