Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν βαθύτερες προκλήσεις, καθώς η ζήτηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απογοητεύει και το κόστος αυξάνεται, εν όψει των νέων αυστηρότερων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με την επικεφαλής του lobby group των αυτοκινητοβιομηχανιών της περιοχής.

Από την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ «λείπουν ακόμη περισσότερα από 2 εκατομμύρια οχήματα στην αγορά και στα εργοστάσια» σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, δήλωσε την Τετάρτη η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ομάδας λόμπι, σε συνέντευξή της στην τηλεόραση του Bloomberg. «Αυτό δημιουργεί μεγάλη ένταση – μερικές φορές το αποκαλούμε σχεδόν τέλεια καταιγίδα», πρόσθεσε.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ή ACEA, με έδρα τις Βρυξέλλες, ζήτησε την περασμένη εβδομάδα «επείγουσα δράση» εν όψει των αυστηρότερων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ το 2025, οι οποίοι θα μπορούσαν ενδεχομένως να κοστίσουν δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα για ορισμένες από αυτές, την ώρα που οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύουν τις πωλήσεις στην περιοχή.

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ παραμένουν προσηλωμένες στην πράσινη μετάβαση, οι ρυθμιστικές αρχές πρέπει να είναι πιο «ευέλικτες» και να βρουν τρόπους για την καλύτερη υποστήριξη της βιομηχανίας, δήλωσε η de Vries.

«Αυτή τη στιγμή διεξάγονται πολλές συζητήσεις», δήλωσε η de Vries. «Ενημερώνουμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για το ποιο είναι το θέμα, ποιες είναι οι ανησυχίες, ποιο είναι το υπόβαθρο αυτών των ανησυχιών», συμπλήρωσε.

Οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη υπολείπονται των προσδοκιών μετά τη μείωση των κινήτρων σε χώρες όπως η Γερμανία. Η πτώση της παραγωγής αυτοκινήτων στην Ιταλία έχει επίσης τεθεί υπό έλεγχο, γεγονός που ώθησε την κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι να ζητήσει επανεξέταση των κανόνων της ΕΕ.

Η Volkswagen AG περιέγραψε αυτό το μήνα σχέδια για το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία για πρώτη φορά για εξοικονόμηση κόστους. Η κατασκευάστρια εταιρεία του Golf εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει τα αυστηρότερα πρόστιμα στο πλαίσιο των μειωμένων στόχων της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 του στόλου αυτοκινήτων από το επόμενο έτος. Άλλοι, όπως η Stellantis NV και η BMW AG, αναμένεται να ανταποκριθούν στους επερχόμενους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων.

Διαβάστε ακόμη