Γερμανοί πολιτικοί, ειδικοί του κλάδου, περιβαλλοντικές ΜΚΟ και συνδικάτα διχάζονται σχετικά με την πρόταση υποστήριξης της χειμαζόμενης αυτοκινητοβιομηχανίας μέσω ενός νέου προγράμματος «απόσυρσης παλαιών οχημάτων», ενόψει της συνόδου για την κρίση του κλάδου, που συγκάλεσε το υπουργείο Οικονομίας. Μέλη του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD) του καγκελάριου Όλαφ Σολτς πρότειναν, σε έγγραφο που είδαν τα γερμανικά ΜΜΕ, ότι όσοι ανταλλάξουν το παλιό τους αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης για ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο θα πρέπει να λάβουν μπόνους 6.000 ευρώ, ενώ όσοι αγοράσουν μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να επιδοτηθούν με 3.000 ευρώ. Για να ενισχυθούν οι ασθενείς πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το έγγραφο πρότεινε επίσης επιδοτήσεις για leasing ηλεκτρικών οχημάτων για άτομα με χαμηλά ή μεσαία εισοδήματα, καθώς και υποστήριξη για ιδιωτικούς φορτιστές, μονάδες αποθήκευσης και σημεία φόρτισης.

Ο Πράσινος υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, είχε προγραμματίσει να συζητήσει την κρίση στον κλάδο με εκπροσώπους των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας, την ένωση του τομέα VDA και το συνδικάτο μετάλλου IG Metall τη Δευτέρα (23 Σεπτεμβρίου). Αξιωματούχοι δήλωσαν την προηγούμενη εβδομάδα ότι η κυβέρνηση εξετάζει επιλογές για να αντιμετωπίσει τη συνεχιζόμενη αδυναμία των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οι οποίες κατέρρευσαν μετά την κατάργηση των επιδοτήσεων πέρυσι. Η VW, η οποία επλήγη ιδιαίτερα από την πτώση των πωλήσεων, τερμάτισε πρόσφατα μια συμφωνία για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας με τα συνδικάτα στη Γερμανία, γεγονός που καθιστά δυνατές τις απολύσεις και το κλείσιμο εργοστασίων.

Το συνδικάτο των μεταλλεργατών ανέφερε ότι οι νέες επιδοτήσεις θα βοηθήσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, τους προμηθευτές και θα εξασφαλίσουν θέσεις εργασίας, ενώ θα ενισχύσουν και την οικονομία της χώρας. Η περιβαλλοντική ΜΚΟ Greenpeace ζήτησε «πριμοδότηση για μικρά, οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ», χρηματοδοτούμενη από έναν νέο φόρο εγγραφής για βαρέα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με την ειδησεογραφική υπηρεσία dpa. Η Climate Alliance Germany, ένας συνασπισμός περίπου 150 οργανώσεων, ζήτησε μια «κοινωνικά κλιμακωτή πριμοδότηση αγοράς».

Κορυφαίοι εκπρόσωποι των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) της αντιπολίτευσης υποστήριξαν ότι η κρατική υποστήριξη δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ζήτησαν αναβολή της αυστηροποίησης των ορίων εκπομπών της ΕΕ για τα αυτοκίνητα. «Πρέπει να παραμείνουμε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες, αντί να ποντάρουμε σε μια μόνο μορφή πρόωσης», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Σαξονίας, Μίχαελ Κρέτσμερ, στην εφημερίδα Bild. Ο Λούκας Κέλερ, μέλος των Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP), που είναι σε κυβερνητική συνεργασία με τους Πράσινους και τους Σοσιαλδημοκράτες, προειδοποίησε ότι η σύνοδος της αυτοκινητοβιομηχανίας «δεν πρέπει να μετατραπεί σε σύνοδο επιδοτήσεων», αλλά πρέπει να στοχεύει στη βελτίωση των πλαισίων για τη βιομηχανία γενικότερα.

Ο ειδικός στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, Φερντινάντ Ντούνενχέφερ, προειδοποίησε ότι ο περιορισμένος προϋπολογισμός της κυβέρνησης σημαίνει ότι οι γενναιόδωρες επιδοτήσεις είναι μη ρεαλιστικές. Επίσης, ανέφερε ότι η συζήτηση για νέες επιδοτήσεις πιθανόν να επιβραδύνει περαιτέρω τις πωλήσεις, καθώς οι καταναλωτές υιοθετούν στάση «αναμονής».

Διαβάστε ακόμη