Το υπουργικό συμβούλιο του Γερμανού καγκελάριου Όλαφ Σολτς ενέκρινε πρόσθετα φορολογικά κίνητρα για εταιρικούς στόλους ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λίγες μόνο ημέρες αφότου η Volkswagen AG απείλησε να κλείσει για πρώτη φορά εργοστάσια στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.

Οι φορολογικές ελαφρύνσεις, μέρος μιας ευρύτερης δέσμης μέτρων που αποσκοπεί στην ανάκαμψη της υποτονικής ανάπτυξης και συμφωνήθηκε τον Ιούλιο, θα έχουν αξία περίπου 465 εκατ. ευρώ (514 εκατ. δολάρια) κατά μέσο όρο ετησίως μεταξύ 2024 και 2028, σύμφωνα με ενημερωτικό κυβερνητικό έγγραφα.

Ο κυβερνητικός συνασπισμός του Σολτς κατάργησε πέρυσι ορισμένα κίνητρα αγοράς ηλεκτρονικών αυτοκινήτων μετά από μια αιφνιδιαστική απόφαση του συνταγματικού δικαστηρίου της Γερμανίας που ανέτρεψε τον δημοσιονομικό της σχεδιασμό και επέβαλε σημαντικό συμμάζεμα της ζώνης.

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς, οι οποίοι χρειάζονται ακόμη την υποστήριξη των νομοθετών, οι εταιρείες θα μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά αποσβέσεων, ξεκινώντας από 40% τον πρώτο χρόνο. Η κυβέρνηση θα επιτρέψει επίσης στα πιο ακριβά εταιρικά οχήματα να τύχουν φορολογικών ελαφρύνσεων όταν χρησιμοποιούνται ιδιωτικά.

Υπενθυμίζεται ότι η Volkswagen Group δεν αποκλείει να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία για πρώτη φορά στην 87χρονη ιστορία της. Όπως μετέδωσε το CNBC, υπάρχει ανάγκη για σημαντικές περικοπές στα λειτουργικά κόστη, ύψους αρκετών δισ. ευρώ, προκειμένου να αυξηθούν τα επίπεδα βιωσιμότητας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μέσα σ’ ένα διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

«Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε μια πολύ απαιτητική και σοβαρή κατάσταση» ανέφερε σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Όλιβερ Μπλουμ. Και εξήγησε: «Το οικονομικό περιβάλλον έγινε ακόμη πιο σκληρό και νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά. Επιπλέον, η Γερμανία, ιδίως ως τόπος παραγωγής, υπολείπεται ακόμη περισσότερο από πλευράς ανταγωνιστικότητας». Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω, η Volkswagen Group «πρέπει τώρα να δράσει αποφασιστικά».

Διαβάστε ακόμη