Η Τουρκία επιδιώκει να συνεργαστεί με την Κίνα για την επεξεργασία ενός κοιτάσματος σπάνιων γαιών, μια πιθανή συνεργασία που θα μπορούσε να κάνει τη χώρα πιο ελκυστική για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών.
Δημοσίευμα στο Bloomberg αναφέρει πως η κυβέρνηση στην Άγκυρα είναι έτοιμη να στείλει τον υπουργό Ενέργειας Αλπαρσλάν Μπαϊρακτάρ (Alparslan Bayraktar) να ηγηθεί αντιπροσωπείας στην Κίνα τον Οκτώβριο για προχωρημένες συνομιλίες, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν το θέμα, οι οποίοι ζήτησαν να μην κατονομαστούν επειδή οι λεπτομέρειες δεν είναι δημόσιες.
Η Τουρκία ελπίζει ότι μια σημαντική ανακάλυψη θα μπορούσε να ενθαρρύνει κινεζικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της BYD, της μεγαλύτερης κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο, να εξετάσει το ενδεχόμενο παραγωγής μπαταριών μετά από μια πρόσφατη συμφωνία για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα, δήλωσαν οι άνθρωποι. Ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συναντήθηκε με τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ στο Καζακστάν στις αρχές Ιουλίου και συζήτησε τη συνεργασία με την Κίνα για την ανάπτυξη των μετάλλων, είπαν οι άνθρωποι.
Το τουρκικό υπουργείο Ενέργειας και Φυσικών Πόρων αρνήθηκε να σχολιάσει. Το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.
Πριν από δύο χρόνια, η Τουρκία ανακάλυψε αυτό που περιέγραψε ως ένα μεγάλο απόθεμα σπάνιων γαιών στην Beylikova κοντά στο Eskisehir στην κεντρική Ανατολία. Το Υπουργείο Ενέργειας δήλωσε ότι είναι έτοιμο να κατασκευάσει εκεί ένα διυλιστήριο για την επεξεργασία της πρώτης ύλης.
Η Τουρκία θέλει να δραστηριοποιηθεί σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού από τις πρώτες ύλες μέχρι τα τελικά ηλεκτρικά οχήματα και τις μπαταρίες, σύμφωνα με τον υπουργό Βιομηχανίας και Τεχνολογίας της Τουρκίας Φατίχ Κακίρ.
Τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, η Κίνα έχει αποκτήσει κυρίαρχο ρόλο στην εξόρυξη και κυρίως στη διύλιση σπάνιων γαιών, ένα σύμπλεγμα 17 στοιχείων που χρησιμοποιούνται σε όλα τα είδη, από ανεμογεννήτριες μέχρι στρατιωτικό υλικό και ηλεκτρικά οχήματα.
Η επιρροή της Κίνας προκαλεί αυξανόμενη ανησυχία στην Ουάσιγκτον και τις Βρυξέλλες, αλλά οι προσπάθειες για την ενίσχυση των εναλλακτικών προμηθειών σπάνιων γαιών και άλλων κρίσιμων ορυκτών έχουν αντιμετωπίσει μια σειρά από προκλήσεις, όπως τεχνικές αναποδιές, κανονιστικές καθυστερήσεις και κοινωνικές αντιδράσεις.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές αναζητούν καλύτερη πρόσβαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την οποία η Τουρκία έχει τελωνειακή συμφωνία, καθώς το μπλοκ αρχίζει να επιβάλλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής. Η BYD έχει ήδη υπογράψει συμφωνία για την κατασκευή εργοστασίου στην Τουρκία. Η χώρα έχει επίσης πραγματοποιήσει ξεχωριστές διαπραγματεύσεις με τις Chery Automobile Co Ltd., SAIC Motor Corp. και Great Wall Motor Co.
Διαβάστε ακόμη