Η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Zeekr ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα λανσάρει το πρώτο της SUV στην Κίνα τον επόμενο μήνα, υποσκάπτοντας την τιμολόγηση του Model Y της Tesla στη χώρα κατά πάνω από 1.400 δολάρια, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τον ήδη έντονο ανταγωνισμό.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το CNBC, το Zeekr 7X, με τιμή 239.900 γουάν (33.829 δολάρια), είναι το πρώτο μεσαίο ηλεκτρικό SUV της κινεζικής εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και θα κυκλοφορήσει στις 20 Σεπτεμβρίου.

Είναι το πιο πρόσφατο κινεζικό EV για να αντιμετωπίσει το Model Y της Tesla, το οποίο έχει επίσης αμφισβητηθεί από τις Xpeng και Nio. Η Zeekr σχεδιάζει να παραδώσει το 7X σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Είπε ότι το λανσάρισμα στοχεύει στις παγκόσμιες αγορές, αλλά δεν διευκρίνισε τις περιοχές.

Το πενταθέσιο SUV Zeekr 7X διατίθεται με δύο επιλογές μπαταριών που επιτρέπουν στους χρήστες να διανύουν 605 έως 780 χιλιόμετρα (περίπου 376 έως 485 μίλια) με μία μόνο φόρτιση. Αναπτυγμένες από τους μηχανικούς της Zeekr, οι μπαταρίες φωσφορικού ιόντος λιθίου χρειάζονται 10,5 λεπτά για να φορτιστούν κατά 75%, δήλωσε η εταιρεία.

Η Zeekr έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι οι τελευταίες μπαταρίες της προσφέρουν την ταχύτερη φόρτιση στον κόσμο, ξεπερνώντας εκείνη της Tesla.

Η εταιρεία δήλωσε ότι στοχεύει να αντιμετωπίσει τo Model Y της Tesla, επίσης πενταθέσιο, με το νέο 7X, το οποίο μπορεί να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα.

Το Model Y της Tesla, το οποίο ξεκινάει από 249.900 γιουάν (35.240 δολάρια), είναι ένα από τα ηλεκτρικά οχήματα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο χρήστης Tslachan στο X.

H κινεζική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV)

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας βρίσκεται στη δίνη ενός έντονου πολέμου τιμών. Μόλις αυτή την εβδομάδα, η Xpeng κυκλοφόρησε το Mona M03 της μαζικής αγοράς με μοντέλα που ξεκινούν από λιγότερο από 17.000 δολάρια ΗΠΑ. Τον Μάιο, η κινεζική μάρκα Nio λάνσαρε μια μάρκα χαμηλότερου κόστους, την Onvo, με αυτοκίνητα με τιμή κατά 4.000 δολάρια φθηνότερη από το Model Y της Tesla.

Νωρίτερα, τον Μάρτιο του 2024, η Xiaomi κυκλοφόρησε το SU7 σε τιμή 215.900 γιουάν (30.408 δολάρια) για να ξεπεράσει την τιμολόγηση του Model 3 της Tesla στα 245.900 γιουάν (34.676 δολάρια).

Καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές EV συνεχίζουν να κυκλοφορούν νέα μοντέλα σε φθηνότερες τιμές, φαίνεται όλο και πιο δύσκολο για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.

Από την άλλη πλευρά, η Tesla τη γλίτωσε σχετικά πιο εύκολα για τους δασμούς που επέβαλε η ΕΕ στις εισαγωγές της στην Κίνα στο 9% σε σύγκριση με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδίως σε σχέση με το βαρύ 36% που επιβλήθηκε στη SAIC.

Οι τιμές του Model Y της Tesla στην Κίνα δεν έχουν αλλάξει για εννέα συνεχόμενες εβδομάδες.

Τον Ιούλιο, η Zeekr πούλησε 15.655 αυτοκίνητα, μια αύξηση 30% σε ετήσια βάση, ενώ η Tesla πούλησε 46, 227 αυτοκίνητα, μια αύξηση 47% σε ετήσια βάση.

Η Zeekr εισήλθε επίσης στο Χονγκ Κονγκ τον περασμένο μήνα και η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει εκεί μια έκδοση του 7X.

Διαβάστε ακόμη