Η Ευρωπαϊκή Ένωση δήλωσε την Τρίτη ότι σχεδιάζει να επιβάλει πρόσθετο δασμό 9% στα οχήματα της Tesla που εισάγονται από την Κίνα, καθώς κοινοποίησε στους κατασκευαστές αυτοκινήτων το σχέδιο απόφασής της να προχωρήσει σε οριστικούς δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που αποστέλλονται από τη χώρα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Το μπλοκ αποκάλυψε την τελευταία του κίνηση για να προσπαθήσει να αντιμετωπίσει τις επιδοτήσεις που παρείχε το Πεκίνο στη βιομηχανία, με τους αξιωματούχους να δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να διαβουλεύονται με τους κατασκευαστές πριν από την ψηφοφορία των κρατών μελών για τους δασμούς που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ έως τον Νοέμβριο.

Οι προτεινόμενοι δασμοί αναθεωρήθηκαν, με την κατασκευάστρια εταιρεία MG SAIC Motor Corp., τη μητρική εταιρεία Volvo Car AB Geely και την BYD Co. να αντιμετωπίζουν πρόσθετους δασμούς 36,3%, 19,3% και 17% αντίστοιχα – όλα ελαφρώς χαμηλότερα από ό,τι είχε ανακοινωθεί προηγουμένως.

Άλλες εταιρείες που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ, αλλά δεν πήραν δείγμα από τους ερευνητές, θα πληγούν με δασμό 21,3%, ενώ άλλοι κατασκευαστές που δεν συνεργάστηκαν αντιμετωπίζουν δασμό 36,3%. Οι συντελεστές θα επιβληθούν επιπλέον των δασμών 10% στους οποίους υπόκεινται ήδη οι εξαγωγείς από την Κίνα.

Για την Tesla Inc., ο δασμός του 9% είναι σχετικά ευπρόσδεκτη είδηση, καθώς είναι χαμηλότερος από αυτόν που αντιμετωπίζουν άλλοι κατασκευαστές. Αξιωματούχοι της ΕΕ δήλωσαν ότι ένας παράγοντας πίσω από τον υπολογισμό είναι ότι το Πεκίνο φαίνεται να παρέχει λιγότερες επιδοτήσεις σε εταιρείες ξένης ιδιοκτησίας.

Το μεγαλύτερο μέρος των οφελών που έλαβε η Tesla αφορούσε την παροχή μπαταριών σε τιμές χαμηλότερες της αγοραίας αξίας, δήλωσαν αξιωματούχοι της ΕΕ. Η εταιρεία με έδρα το Ώστιν έλαβε επίσης προνόμια, όπως δικαιώματα χρήσης γης, μείωση του φόρου εισοδήματος και επιχορηγήσεις διαφόρων μορφών, συμπεριλαμβανομένης μιας εθνικής επιδότησης που έλαβαν όλοι οι παραγωγοί-εξαγωγείς, πρόσθεσαν οι αξιωματούχοι.

Οι μετοχές της Tesla σημείωσαν άνοδο 0,8% στις 7 π.μ. στη Νέα Υόρκη, πριν από την έναρξη της κανονικής διαπραγμάτευσης. Η μετοχή έχει υποχωρήσει κατά 10% φέτος.

Τα μέρη έχουν πλέον προθεσμία έως τις 30 Αυγούστου για να υποβάλουν σχόλια και να ζητήσουν ακροάσεις σχετικά με την πρόταση. Εάν η ειδική πλειοψηφία των κρατών μελών δεν μπλοκάρει τα μέτρα σε δεσμευτική ψηφοφορία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύσει τελικό κανονισμό για τους δασμούς έως τις 30 Οκτωβρίου. Οι δασμοί θα παραμείνουν τότε σε ισχύ για πέντε χρόνια και θα μπορούσαν να παραταθούν μετά από επανεξέταση.

Οι Βρυξέλλες και το Πεκίνο διεξάγουν συνομιλίες τους τελευταίους μήνες για να διερευνήσουν αν μπορεί να βρεθεί εναλλακτική λύση. Η ΕΕ έχει δηλώσει ότι οποιαδήποτε τέτοια λύση πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και να αντιμετωπίζει το υποκείμενο ζήτημα των επιδοτήσεων.

Η Κίνα ισχυρίζεται ότι τα μέτρα είναι προστατευτικά και έχει απειλήσει να προβεί σε αντίποινα με δικούς της δασμούς σε μια σειρά τομέων, όπως το χοιρινό κρέας, τα οινοπνευματώδη ποτά και τα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες. Το Πεκίνο αμφισβητεί επίσης τα μέτρα στον ΠΟΕ.

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της Κίνας στην ΕΕ εξέφρασε την «έντονη δυσαρέσκεια και τη σθεναρή αντίθεσή του» στην κοινοποίηση σε δήλωση που αναρτήθηκε στο Χ, προσθέτοντας ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία ότι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα προκαλούν ουσιαστική υλική ζημία στην αγορά του μπλοκ.

Οι εκπρόσωποι της Geely και της BYD αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ οι εκπρόσωποι της SAIC δεν απάντησαν αμέσως σε αιτήματα σχολιασμού που εστάλησαν εκτός των κανονικών ωρών εργασίας.

Αρκετά κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ουγγαρίας, έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στους δασμούς, αλλά θα χρειαστεί πλειοψηφία αποκλεισμού για να τους σταματήσουν.

Η ΕΕ δήλωσε επίσης την Τρίτη ότι σκοπεύει να χορηγήσει χαμηλότερο συντελεστή στις κοινοπραξίες που δεν εξήγαγαν κατά τη διάρκεια της περιόδου έρευνας. Οι επιχειρήσεις αυτές θα αντιμετωπίζουν τον ίδιο συντελεστή με το συνεργαζόμενο μέρος στην επιχείρηση.

Η ΕΕ είχε απαιτήσει από τις εταιρείες που είχαν στοχοποιηθεί να παράσχουν εγγυήσεις για τους προσωρινούς δασμούς, αλλά αξιωματούχοι δήλωσαν ότι το μπλοκ δεν θα τους εισπράξει αναδρομικά. Οι συντελεστές των δασμών θα μπορούσαν ακόμη να αλλάξουν πριν γίνουν οριστικοί, δήλωσαν οι αξιωματούχοι.

Διαβάστε ακόμη