Η παγκόσμια κυριαρχία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αποτελεί προτεραιότητα για την Κίνα. Οι κατασκευαστικές εταιρείες της κερδίζουν μεγάλα τμήματα της διεθνούς αγοράς σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό το επιτυγχάνουν ασφαλώς με τις επενδύσεις τους σε έρευνα και τεχνολογία, αλλά και με τη βοήθεια των γενναίων επιδοτήσεων από την πλευρά του κινεζικού κράτους. Στα πλαίσια της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας τους, πολλές κινεζικές εταιρείες έχουν επενδύσει σε ζητήματα όπως η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και η ταχύτητα φόρτισης των μπαταριών τους.

Συγκεκριμένα, πρωτιά ως προς την ταχύτητα φόρτισης των μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, διεκδικεί η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Zeekr. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι νέες μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων (EV) φορτίζουν ταχύτερα από οποιονδήποτε από τους ανταγωνιστές της, συμπεριλαμβανομένων των ηγετών του κλάδου Tesla και BYD.

Η Zeekr υποστηρίζει ότι οι αναβαθμισμένες μπαταρίες της μπορούν να φορτιστούν από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς τους σε 10,5 λεπτά, χρησιμοποιώντας τους σταθμούς υπερταχείας φόρτισης. Συγκριτικά, η Tesla του Elon Musk αναφέρει ότι μια φόρτιση 15 λεπτών επιτρέπει στο Model 3 να καλύψει 175 μίλια (282 χιλιόμετρα), λίγο λιγότερο από το μισό της πλήρους εμβέλειας του αυτοκινήτου. Το σεντάν 2025 007 της Zeekr, το οποίο θα είναι διαθέσιμο από την επόμενη εβδομάδα, θα είναι το πρώτο της όχημα που θα διαθέτει τη νέα μπαταρία. Η μπαταρία αποδίδει καλά ακόμη και σε κρύο καιρό φορτίζοντας από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς της σε λιγότερο από μισή ώρα σε θερμοκρασίες έως και -10C, ισχυρίζεται επίσης η εταιρεία.

Ο Tu Le, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Sino Auto Insights δήλωσε στο BBC: «Η τεχνολογία φόρτισης της Tesla δεν είναι πλέον κορυφαία στον κλάδο και δεν ήταν για αρκετό καιρό». Πρόσθεσε ότι «αυτοί οι τολμηροί ισχυρισμοί της Zeekr είναι αληθοφανείς, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι ακόμη και αν δεν είναι η ταχύτερη μπαταρία φόρτισης EV, το να είναι μία από τις ταχύτερες εξακολουθεί να είναι ένα μεγάλο άλμα για αυτούς». Ο ανταγωνισμός στην Κίνα είναι απίστευτα σκληρός και ενώ μάρκες όπως η BYD δίνουν προτεραιότητα στην κλίμακα και τις πωλήσεις, η Zeekr, η Li [Auto] και η Nio επικεντρώνονται στη μεγιστοποίηση της εμπειρίας φόρτισης. Η μητρική εταιρεία της Zeekr, η Geely, είναι λίγο πολύ μια καθετοποιημένη επιχείρηση καθώς διαθέτει τους απαιτούμενους πόρους. Η Geely κατέχει διάφορες μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της βρετανικής Lotus των πολυτελών σπορ αυτοκινήτων και της σουηδικής Volvo.

Τον Μάιο, οι μετοχές της Zeekr άρχισαν να διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, σηματοδοτώντας το πρώτο μεγάλο ντεμπούτο μιας κινεζικής εταιρείας στην αμερικανική αγορά από το 2021. Οι μετοχές διαπραγματεύονται σήμερα 27% κάτω από την τιμή που είχε οριστεί κατά την αρχική δημόσια προσφορά της (IPO). Η εισαγωγή στο χρηματιστήριο έγινε λίγες ημέρες πριν η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοινώσει σημαντικές αυξήσεις δασμών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής, ηλιακούς συλλέκτες, χάλυβα και άλλα αγαθά. Ο Λευκός Οίκος δήλωσε ότι τα μέτρα, τα οποία περιελάμβαναν συνοριακό φόρο 100% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα, αποτελούσαν απάντηση σε ‘άδικες’ πολιτικές και αποσκοπούσαν στην προστασία των θέσεων εργασίας στις ΗΠΑ.

Οι αξιωματούχοι στις ΗΠΑ, την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες μεγάλες αγορές αυτοκινήτων ανησυχούν όλο και περισσότερο για την ταχεία επέκταση των κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων στο εξωτερικό. Συνεπώς, αναζητούν τρόπους να αντισταθμίσουν την αυξανόμενη επιρροή τους. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η επιβολή των δασμών στα εισαγόμενα κινεζικά οχήματα, αλλά και η δημιουργία σχεδίων υποστήριξης των εγχώριων κατασκευαστικών εταιρειών ηλεκτρικών οχημάτων, προκειμένου να αντέξουν τον ανταγωνισμό με τις κινεζικές εταιρείες.

Διαβάστε ακόμη