Ο Ντόναλντ Τραμπ εδώ και μήνες δυσφημεί τα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας ότι οι υποστηρικτές τους θα πρέπει να «σαπίσουν στην κόλαση» και ότι η βοήθεια προς την εκκολαπτόμενη βιομηχανία είναι «τρέλα». Τώρα φαίνεται να έχει αλλάξει κάπως την άποψή του χάρη στην υποστήριξη του Έλον Μασκ, του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο, όπως αναφέρει η Guardian.
«Είμαι υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πρέπει να είμαι γιατί ο Μασκ με υποστήριξε πολύ έντονα», δήλωσε ο Τραμπ, ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικανών για την προεδρία των ΗΠΑ, στους υποστηρικτές του σε μια συγκέντρωση στην Ατλάντα της Τζόρτζια το Σάββατο.
Ο συναλλακτικός χαρακτήρας αυτής της σχέσης με τον Μασκ έγινε ωστόσο σαφής από τον πρώην πρόεδρο και καταδικασμένο για επιχειρηματική απάτη. «Έτσι δεν έχω άλλη επιλογή», είπε ο Τραμπ, ο οποίος στη συνέχεια συνέχισε λέγοντας ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατάλληλα για ένα «μικρό κομμάτι» του πληθυσμού και ότι «θέλετε να είναι διαθέσιμος κάθε τύπος αυτοκινήτου που μπορείτε να φανταστείτε».
Ο Τραμπ ισχυρίστηκε επίσης ότι θα χρειαστούν 9 εκατ. δολάρια για την κατασκευή ενός δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποσό που δεν έχει αναφερθεί από τη βιομηχανία ή τον Λευκό Οίκο. Η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν έχει υποσχεθεί να κατασκευάσει 500.000 φορτιστές, πολύ λιγότερους από τους περίπου 28 εκατ. που απαιτούνται, και εξασφάλισε αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια για το σκοπό αυτό, αν και η πρόοδος σε αυτή την κατασκευή είναι οδυνηρά αργή.
Ο Μασκ, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, ο οποίος έχει προωθήσει όλο και πιο έντονες δεξιές απόψεις μέσω της ιδιοκτησίας του στο Twitter/X, υποστήριξε την επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο, παρά την επανειλημμένη αντιπάθεια του υποψηφίου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην προεκλογική εκστρατεία. Τον περασμένο μήνα ο Μασκ διέψευσε δημοσιεύματα ότι σχεδίαζε να δωρίσει 45 εκατ. δολάρια τον μήνα σε ένα Super Pac που επικεντρώθηκε στην εκλογή του Τραμπ- αρνήθηκε να διευκρινίσει πόσα σχεδίαζε να δωρίσει.
Ο Τραμπ έχει προειδοποιήσει ότι ο εναγκαλισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τον πρόεδρο θα επιφέρει «λουτρό αίματος» στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, ισχυρίστηκε ψευδώς ότι τα αυτοκίνητα με μπαταρίες δεν λειτουργούν στο κρύο και ότι δεν είναι ικανά να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, ενώ δήλωσε πως δεν θα μπορούν να πωληθούν τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στο Μεξικό στην αγορά των ΗΠΑ.
Μια νέα κυβέρνηση Τραμπ θα τερματίσει την εντολή του Τζο Μπάιντεν για τα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με τον Τραμπ. Δεν υπάρχει τέτοια εντολή, αν και ο Μπάιντεν έχει επιβλέψει την αυστηροποίηση των κανόνων ρύπανσης των οχημάτων που θα πρέπει να συμβάλει στο να γίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο ελκυστικά και έχει υπογράψει νομοθεσία που προβλέπει έκπτωση φόρου για τους νέους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πέρυσι πωλήθηκαν στις ΗΠΑ για πρώτη φορά περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι αναλυτές αναμένουν ότι οι αριθμοί θα αυξηθούν περαιτέρω φέτος, πλησιάζοντας σε ένα σημείο καμπής όπου ακόμη και η απόσυρση της κρατικής στήριξης για αυτά δεν θα επιβραδύνει την αύξηση των πωλήσεων.
Αρκετά εμπόδια παραμένουν, ωστόσο, όπως το συγκριτικά υψηλό κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σύγκριση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα, η έλλειψη φορτιστών και οι εμπλοκές στην αλυσίδα εφοδιασμού. Οι υποστηρικτές του περιβάλλοντος, οι οποίοι επισημαίνουν ότι οι μεταφορές είναι η μεγαλύτερη πηγή εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις ΗΠΑ, καθώς και ένας άξονας θανατηφόρας ατμοσφαιρικής ρύπανσης, υποστηρίζουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να απομακρυνθούν οι Αμερικανοί από τα βενζινοβόρα αυτοκίνητα ή να μην χρησιμοποιούν καθόλου αυτοκίνητα.
Διαβάστε ακόμη