Το 2023, 1,5 εκατομμύριο νέα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία καταγράφηκαν στην ΕΕ, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός τους να ανέλθει σε 4,5 εκατομμύρια. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 48,5% σε σύγκριση με το 2022, όταν ο συνολικός αριθμός ήταν 3,0 εκατομμύρια. Παρά την γενική αύξηση σε νέα ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ, 14 χώρες κατέγραψαν μερίδια κάτω του 1%, με τα χαμηλότερα μερίδια να καταγράφονται στην Κύπρο, την Ελλάδα και την Πολωνία, με 0,2% η καθεμία.
Το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία μεταξύ των νέων ταξινομήσεων έφτασε το 14,6% το 2023. Αυτό σηματοδοτεί τη συνέχιση της ταχείας αύξησης της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ. Αυτό το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μόνο με μπαταρία στις νέες ταξινομήσεις παρέμεινε κάτω από 1% μέχρι το 2018, αλλά αυξήθηκε σημαντικά τα τελευταία 4 χρόνια, ανερχόμενο σε 5,3% το 2020, 9,0% το 2021, 12,1% το 2022 και 14,6% το 2023.
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από στοιχεία που δημοσιεύει η Eurostat. Το άρθρο παρουσιάζει μια χούφτα ευρήματα από το πιο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained για τα επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ.
Όσον αφορά το απόθεμα των επιβατικών αυτοκινήτων, στις 31 Δεκεμβρίου 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία αντιστοιχούσαν στο 1,7% του συνόλου των αυτοκινήτων στην ΕΕ, με αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών της ΕΕ.
Στη Δανία, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία αποτελούσαν το 7,1% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων. Ομοίως, υψηλά μερίδια παρατηρήθηκαν στη Σουηδία (5,9%), το Λουξεμβούργο (5,1%) και τις Κάτω Χώρες (5,0%).
Διαβάστε ακόμη