Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε επενδύσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων σε μελλοντικές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την παραγωγή μπαταριών, σύμφωνα με το electrive.

Συνολικά, ο Ερντογάν ανακοίνωσε κίνητρα για υποσχόμενους τεχνολογικούς τομείς συνολικού ύψους 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων (27,6 δισεκατομμυρίων ευρώ).

Ο Τούρκος πρόεδρος τόνισε ότι η χώρα του έχει ανοίξει το δρόμο για επενδύσεις από κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γεγονός που αποδεικνύεται ιδίως από τη δέσμευση της BYD να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων στην Τουρκία. Η BYD και η τουρκική κυβέρνηση υπέγραψαν σχετική συμφωνία στις αρχές Ιουλίου. Το εργοστάσιο αναμένεται να έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 οχημάτων και θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2026. Πρόκειται για το δεύτερο εργοστάσιο της BYD που επικεντρώνεται στην Ευρώπη μετά την Ουγγαρία.

Σύμφωνα με τον Ερντογάν, η Τουρκία πρόκειται να καταστεί μακροπρόθεσμα σημαντικός παίκτης στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Αυτό περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη μιας βιομηχανίας μπαταριών, την οποία η κυβέρνηση θέλει να βοηθήσει με ένα πρόσθετο πακέτο 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. «Με την πρόσκλησή μας για μπαταρίες, στοχεύουμε να γίνουμε περιφερειακή βάση παραγωγής με την κατασκευή μιας μονάδας χωρητικότητας 80 γιγαβατώρων μέχρι το 2030», αναφέρει ο Τούρκος πρόεδρος σύμφωνα με το Reuters.

Άλλες επενδύσεις περιλαμβάνουν ηλιακές κυψέλες, τσιπ και έργα αιολικής ενέργειας. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι μπαταρίες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών επενδύσεων. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια κρατικής ενίσχυσης αναμένεται να προσελκύσουν τουλάχιστον 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε ιδιωτικά κεφάλαια.

Η Τουρκία αποτελεί εδώ και καιρό αγαπημένη τοποθεσία παραγωγής για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν οχήματα για την ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Τουρκία και η ΕΕ συνδέονται με τελωνειακή ένωση που υφίσταται από το 1995, ενώ το τοπικό κόστος παραγωγής είναι σχετικά χαμηλό. Εκτός από τη BYD, η Fiat, η Renault, η Ford, η Toyota και η Hyundai, για παράδειγμα, βλέπουν επίσης αυτό το στρατηγικό πλεονέκτημα θέσης, με ορισμένους από αυτούς να παράγουν στην Τουρκία εδώ και δεκαετίες.

Διαβάστε ακόμη