Το τοπίο της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στις ΗΠΑ υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση, η οποία χαρακτηρίζεται από την ταχεία αύξηση των σταθμών ταχείας φόρτισης. Μια πρόσφατη ανάλυση του Bloomberg, η οποία βασίζεται σε στοιχεία του Υπουργείου Ενέργειας, αποκαλύπτει ένα δεύτερο τρίμηνο του 2024 που ξεχειλίζει από πρόοδο. Με την προσθήκη 704 νέων δημόσιων σταθμών ταχείας φόρτισης, που αντιπροσωπεύουν μια εκτίναξη της τάξης του 9% μέσα σε μόλις τρεις μήνες, ο εθνικός απολογισμός έφτασε σχεδόν τους 9.000.
Με τον σημερινό ρυθμό, οι δημόσιοι χώροι ταχείας φόρτισης θα ξεπεράσουν σε αριθμό τα βενζινάδικα στις ΗΠΑ σε περίπου οκτώ χρόνια – αλλά η δυναμική του φορτιστή αναμένεται να επιταχυνθεί. Οι φορείς εκμετάλλευσης της Βόρειας Αμερικής θα δαπανήσουν συλλογικά 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια για υποδομές φόρτισης φέτος, σχεδόν διπλάσιες από τις επενδύσεις τους το 2023, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του BloombergNEF. Η ετήσια αυτή δαπάνη αναμένεται να διπλασιαστεί και πάλι μέχρι το 2030.
Η ζήτηση εκτοξεύεται, οι υποδομές ανταποκρίνονται
Ένας βασικός μοχλός πίσω από την έκρηξη των σταθμών φόρτισης είναι η ραγδαία αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι καταναλωτές αγκαλιάζουν όλο και περισσότερο την ηλεκτρική κινητικότητα, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας να προβλέπει δραματική αύξηση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ – από 1,1 εκατομμύρια το 2023 σε 2,5 εκατομμύρια μέχρι το 2025. Η EVgo, ένας σημαντικός παίκτης στο χώρο των σταθμών φόρτισης, συμμερίζεται αυτό το συναίσθημα. Ο διευθύνων σύμβουλός τους, Badar Khan, τονίζει ότι ακόμη και τα στοιχεία πωλήσεων EV του πρώτου τριμήνου ήταν περίπου ίδια με εκείνα του συνόλου του 2020, υπογραμμίζοντας την επιταχυνόμενη τάση.
Αυτό το κύμα υιοθέτησης των EV απαιτεί μια ισχυρή υποδομή φόρτισης. Ευτυχώς, ο κλάδος ανταποκρίνεται με ενθουσιασμό. Η EVgo αναφέρει μια ραγδαία αύξηση της ζήτησης για γρήγορη φόρτιση, γεγονός που την ωθεί να κατασκευάσει μεγαλύτερους σταθμούς για να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες. Η δυναμική επεκτείνεται πέρα από τις εταιρείες ειδικής φόρτισης. Οι έμποροι λιανικής πώλησης σε όλο το φάσμα αναγνωρίζουν τις δυνατότητες των EV ως μαγνήτες πελατών. Οι γίγαντες των πρατηρίων καυσίμων, όπως η Shell και η Pilot Travel Centers, εντάσσονται στη μάχη, μαζί με τα καταστήματα ψιλικών και ακόμη και τις τράπεζες, όπως η U.S. Bank, η οποία ενεργοποίησε φορτιστές σε 39 υποκαταστήματα στην Καλιφόρνια το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Αυτός ο νεοαποκτηθείς ενθουσιασμός σηματοδοτεί μια έντονη αντίθεση με το παρελθόν, όπου ορισμένες από αυτές ακριβώς τις εταιρείες αντιστάθηκαν στη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ο αυξανόμενος αριθμός σταθμών φόρτισης δεν αφορά μόνο την ευκολία – γίνεται μια οικονομικά βιώσιμη πρόταση. Τα στοιχεία της Stable Auto, μιας συμβουλευτικής εταιρείας δικτύων φόρτισης, δείχνουν ότι ο μέσος σταθμός ταχείας φόρτισης στις ΗΠΑ ήταν συνδεδεμένος σε ένα αυτοκίνητο το 18% του χρόνου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024. Αυτό μεταφράζεται σε σχεδόν πέντε ώρες καθημερινής χρήσης, πλησιάζοντας το εκτιμώμενο όριο χρήσης 15% για κερδοφορία. Η EVgo αποδίδει αυτή την αύξηση της χρήσης σε διάφορους παράγοντες. Πρώτον, οι άνθρωποι οδηγούν τα EV τους πιο μακριά, γεγονός που καθιστά αναγκαία τη συχνότερη φόρτιση. Δεύτερον, ένας αυξανόμενος αριθμός ιδιοκτητών EV κατοικεί σε πολυκατοικίες, που συχνά δεν έχουν πρόσβαση σε οικιακή φόρτιση. Τέλος, τα νεότερα EV διαθέτουν δυνατότητες ταχύτερης φόρτισης, ενθαρρύνοντας περισσότερους οδηγούς να «ανεφοδιάζονται» εν κινήσει. Η EVgo προσδιορίζει το Τέξας και τη Φλόριντα ως τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές της, ακολουθούμενες από το Μίσιγκαν και την Αριζόνα.
Κυβερνητικά κίνητρα και το πρόγραμμα NEVI
Το πρόγραμμα National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) Formula της κυβέρνησης Μπάιντεν, μια πρωτοβουλία ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που έχει σχεδιαστεί για την αντιμετώπιση των κενών στο δίκτυο φόρτισης, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή την επέκταση. Αν και βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, το πρόγραμμα έχει ήδη δεχθεί τα πυρά του πρώην προέδρου Τραμπ, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι ο Λευκός Οίκος δαπάνησε 8 δισεκατομμύρια δολάρια για μόλις επτά σταθμούς. Η πραγματικότητα παρουσιάζει μια διαφορετική εικόνα. Οκτώ σταθμοί που υποστηρίζονται από το NEVI άνοιξαν σε έξι πολιτείες το δεύτερο τρίμηνο, ενώ αναμένεται σημαντική αύξηση, καθώς 23 πολιτείες έχουν αναθέσει συμβάσεις ή έχουν υπογράψει συμφωνίες για επιπλέον 550 σταθμούς.
Διαβάστε ακόμη