Η γερμανική εταιρεία ενέργειας E.ON και η θυγατρική της Volkswagen MAN Truck & Bus σχεδιάζουν να δημιουργήσουν ένα πανευρωπαϊκό δίκτυο ηλεκτρικής φόρτισης για φορτηγά, ξεκινώντας από φέτος, όπως δήλωσαν την Πέμπτη, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
Η Ευρώπη έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα κατά 90% έως το 2040 σε σύγκριση με το 2019.
Μέχρι στιγμής, ωστόσο, τα ηλεκτρικά φορτηγά με μηδενικές εκπομπές ρύπων είναι σπάνια στην Ευρώπη, ενώ η υιοθέτηση των επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται σταθερά, αν και έχει αρχίσει να επιβραδύνεται.
Η έλλειψη υποδομών φόρτισης αποτελεί συχνά καθοριστικό παράγοντα για τις εταιρείες όταν αποφασίζουν αν θα επιλέξουν τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία.
Η E.ON και η ΜΑΝ δήλωσαν ότι η ένωση των δυνάμεών τους θα τους επιτρέψει να ξεπεράσουν τα εμπόδια, σε κοινή δήλωση που εξέδωσαν σε εκδήλωση υπογραφής στο Έσσεν της δυτικής Γερμανίας.
Μια πρώτη τοποθεσία στο δίκτυο πολλαπλών χωρών θα ανοίξει φέτος, ενώ θα ακολουθήσουν περίπου 80 μέχρι το τέλος του 2025 και μακροπρόθεσμα έχουν προγραμματιστεί 170 τοποθεσίες, εκ των οποίων οι 125 θα είναι στη Γερμανία, αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Επιπλέον τοποθεσίες κατασκευάζονται στην Αυστρία, τη Βρετανία, τη Δανία, την Ουγγαρία, την Ιταλία, την Πολωνία και την Τσεχική Δημοκρατία.
Αρχικά, κάθε τοποθεσία θα είναι εξοπλισμένη με αρκετούς σταθμούς φόρτισης 400 κιλοβάτ, που θα επιτρέπουν σε ένα μέσο ηλεκτρικό φορτηγό να φορτίζει για αυτονομία έως και 300 χιλιομέτρων (km) σε περίπου 45 λεπτά. Στη συνέχεια, θα εγκαταστήσουν υποδομές που θα επιτρέπουν πιο γρήγορη φόρτιση.
Η MAN σχεδιάζει να λανσάρει ένα φορτηγό με ημερήσια εμβέλεια έως και 800 χιλιόμετρα αργότερα φέτος.
Καμία από τις δύο εταιρείες δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το πόσα δαπανούν για το έργο.
Διαβάστε ακόμη