Οι επενδύσεις σε φορτιστές για ηλεκτρικά οχήματα στην Κροατία θα μπορούσαν να φθάσουν τα 200 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τον Dino Novosel, πρόεδρο της νεοσύστατης ομάδας φορέων εκμετάλλευσης δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο πλαίσιο του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Κροατίας (HGK), αναφέρει δημοσίευμα του Balkan Green Energy News.

Ο κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) τέθηκε σε ισχύ στις 13 Απριλίου, εισάγοντας πολυάριθμες υποχρεώσεις για την Κροατία.

Σύμφωνα με το HGK, η νέα νομοθεσία θα παραμείνει σε ισχύ έως ότου το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ φθάσει το 15%, που μεταφράζεται σε περίπου 200.000 οχήματα για την Κροατία.

Ο κανονισμός υποχρεώνει τα κράτη μέλη να παρέχουν φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων για ιδιωτικά ηλεκτρικά οχήματα σε όλους τους κύριους δρόμους ανά 60 χιλιόμετρα έως το 2025 και για τα βαρέα οχήματα έως το 2030.

Η Κροατία πρέπει να διευκολύνει την εγκατάσταση πρόσθετων φορτιστών EV συνολικής χωρητικότητας 100 MW έως 150 MW έως το 2030

Η AFIR στοχεύει στην εγκατάσταση φορτιστών EV για ελαφρά οχήματα σε τουλάχιστον 50% των δρόμων που συνδέονται με το Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) της ΕΕ έως το τέλος του 2027 και σε όλους τους δρόμους έως το τέλος της δεκαετίας. Για την Κροατία αυτό σημαίνει ότι έως το 2030 πρέπει να διευκολύνει την εγκατάσταση φορτιστών EV συνολικής ισχύος 100 MW έως 150 MW περισσότερο για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Το σημερινό επίπεδο είναι περίπου 20 MW.

Σύμφωνα με τον Dino Novosel, η σύσταση της ομάδας φορέων εκμετάλλευσης δικτύων σταθμών φόρτισης EV έρχεται σε μια στιγμή που η Κροατία έχει φιλόδοξους στόχους για τις κρίσιμες υποδομές φόρτισης EV.

Οι επενδύσεις θα συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου της Κροατίας να αυξήσει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές.

Οι επενδύσεις που οδηγούνται από τον κανονισμό AFIR εκτιμώνται σε 200 εκατ. ευρώ έως το 2030, δήλωσε ο ίδιος. Θα συμβάλουν στην αύξηση του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές από το υφιστάμενο 3% στον δεσμευτικό στόχο του 21% τουλάχιστον.

Στην πορεία προς τον στόχο, η ομάδα, η οποία συγκέντρωσε βιομηχανικούς φορείς, θα εργαστεί συστηματικά για την άρση των κανονιστικών, τεχνικών και λειτουργικών εμποδίων και τη διαμόρφωση θετικού επενδυτικού κλίματος σε συνεργασία με άλλους βασικούς φορείς της χώρας, τόνισε ο Novosel.

Το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε επίπεδο ΕΕ ήταν 9,6% το 2022. Η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο το 29% για το 2030.

Διαβάστε ακόμη