Η BYD έκλεισε συμφωνία ύψους 1 δισ. δολαρίων για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στην Τουρκία, καθώς η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας επιδιώκει να αυξήσει την ευρωπαϊκή παραγωγή της και να συνεχίσει την επέκτασή της στο εξωτερικό, σύμφωνα με τους Financial Times.
Το εργοστάσιο θα είναι ικανό να παράγει 150.000 οχήματα ετησίως, δήλωσε τη Δευτέρα η τουρκική κυβέρνηση. Αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή στα τέλη του 2026 και να δημιουργήσει περίπου 5.000 θέσεις εργασίας.
Το σύμφωνο έρχεται καθώς η BYD, η οποία υποστηρίζεται από τον Warren Buffett, ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο μετά την Tesla, επιδιώκει να αξιοποιήσει τη μεγάλη αγορά της ΕΕ, σε μια εποχή που οι Βρυξέλλες περιορίζουν την πρόσβαση των αυτοκινήτων που εισάγονται από την Κίνα. Η BYD κατασκευάζει επίσης ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία, το οποίο θα αρχίσει να παράγει το επόμενο έτος, και εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει και δεύτερο εργοστάσιο στη χώρα αυτή.
Η Ευρώπη οριστικοποιεί υψηλότερους δασμούς για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα για να προστατεύσει τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η BYD θα αντιμετωπίσει συνολικό δασμολογικό συντελεστή 27,4% για τα EV που εισάγονται από την Κίνα. Η Άγκυρα έχει επίσης λάβει μέτρα για να υπερασπιστεί τους εγχώριους κατασκευαστές αυτοκινήτων, επιβάλλοντας πρόσφατα πρόσθετο δασμό 40% σε όλες τις κινεζικές εισαγωγές οχημάτων.
Η Τουρκία διαθέτει μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία, με ξένους ομίλους όπως η Hyundai, η Toyota, η Renault και η Ford να δραστηριοποιούνται στη χώρα, συχνά μέσω κοινοπραξιών. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρήγαγαν περίπου 1,5 εκατ. οχήματα στην Τουρκία πέρυσι, σύμφωνα με την Τουρκική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Η κύρια εξαγωγική αγορά της χώρας είναι η ΕΕ.
Η Τουρκία είναι μέρος της τελωνειακής ένωσης της ΕΕ, πράγμα που σημαίνει ότι τα οχήματα μπορούν να εξάγονται στο μπλοκ χωρίς πρόσθετους δασμούς.
Οι αναλυτές της UBS δήλωσαν ότι η τοπική παραγωγή στην Ευρώπη ήταν πάντα μια “πιθανή συνέπεια” των δασμών της ΕΕ. «Η BYD επενδύει ήδη σε ένα εργοστάσιο στην Ουγγαρία για τον λόγο αυτό», δήλωσαν, προσθέτοντας ότι τα κινεζικά αυτοκίνητα που παράγονται στην ανατολική Ευρώπη εξακολουθούν να έχουν περίπου 25% πλεονέκτημα κόστους σε σχέση με τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται από τους μεγάλους ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.
Διαβάστε ακόμη