Κομβική ρόλο στην προώθηση της πράσινης μετάβασης, έχουν αποκτήσει τα ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που έχει δημιουργήσει μια νέα ανταγωνιστική αγορά. Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κυριαρχείται από την εταιρεία του Έλον Μάσκ, Tesla, αν και τα τελευταία χρόνια η κινεζική startup ηλεκτρικών οχημάτων BYD απειλεί να πάρει τα πρωτεία στις πωλήσεις, με το μερίδιο αγοράς της σε αυτά να αναμένεται να αυξηθεί, σύμφωνα με έκθεση της Counterpoint Research.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του CNBC, Οι πωλήσεις EV της BYD το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν σχεδόν κατά 21% σε ετήσια βάση στις 426.039 μονάδες. Οι παραδόσεις της Tesla για το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν κατά 4,8% στα 443.956 οχήματα.
Πέρυσι, η συνολική παραγωγή της BYD – που περιελάμβανε αυτοκίνητα μόνο με μπαταρίες καθώς και υβριδικά – ήταν πάνω από 3 εκατομμύρια και ξεπέρασε την παραγωγή της Tesla (1,84 εκατομμύρια αυτοκίνητα) για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Η BYD, ωστόσο, κατασκεύασε 1,6 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία (BEV) και 1,4 εκατομμύρια υβριδικά, τοποθετώντας την Tesla στην κορυφή όσον αφορά την παραγωγή αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η BYD έχασε επίσης την κορυφαία θέση πωλητή EV από την Tesla το πρώτο τρίμηνο.
Η Counterpoint είπε ότι η Κίνα «παραμένει κυρίαρχη δύναμη στην αγορά BEV» με την BYD να πρωτοστατεί. Οι πωλήσεις BEV της Κίνας εκτιμάται ότι είναι τετραπλάσιες από αυτές της Βόρειας Αμερικής το 2024, ανέφερε η έρευνα.
Η Κίνα θα συνεχίσει να κατέχει περισσότερο από το 50% του μεριδίου αγοράς των παγκόσμιων πωλήσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων μέχρι το 2027 και οι κινεζικές πωλήσεις BEV προβλέπεται να ξεπεράσουν τις συνδυασμένες πωλήσεις της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης το 2030, σύμφωνα με την Counterpoint.
ΕΕ: Οι νέοι δασμοί
Δεδομένου του ποσοστού της παγκόσμιας αγοράς που κατέχει η κινεζική βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα πρόσθετους δασμούς στις κινεζικές εταιρείες ηλεκτροκίνητων οχημάτων για να αντιμετωπίσει την «απειλή της σαφώς προβλέψιμης και επικείμενης ζημίας στη βιομηχανία της ΕΕ»
Η BYD θα υπόκειται σε πρόσθετους δασμούς 17,4%, η Geely 20% και η SAIC θα πρέπει να πληρώσει πρόσθετους δασμούς 38,1% — τον υψηλότερο μεταξύ των τριών. Αυτό είναι πέραν του τυπικού δασμού 10% που έχει ήδη επιβληθεί στα εισαγόμενα EV.
Οι δασμοί είναι επί του παρόντος προσωρινοί, αλλά θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου, εάν οι συζητήσεις με τις κινεζικές αρχές δεν καταλήξουν σε κάποια συμφωνία, ανέφερε η Επιτροπή σε ανακοίνωση στις 12 Ιουνίου.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις BEV προβλέπεται να φτάσουν τα 10 εκατομμύρια το 2024, συμπίπτοντας με τη συνεχιζόμενη πτώση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανέφερε η έκθεση. Η ανάπτυξη θα υποστηριχθεί από προσπάθειες που στοχεύουν στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης και της οικονομικής προσιτότητας για τα EV και τα ΒEV.
Διαβάστε ακόμη