Η Ευρωπαϊκή Ένωση εννέα μήνες μετά την έναρξη της έρευνας αυτής κατά των επιδοτήσεων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι επέβαλε προσωρινούς αντισταθμιστικούς δασμούς έως και 37,6% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτή (BEV) από την Κίνα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εμπορική διαμάχη που είχε ποτέ η ΕΕ με την Κίνα. Βάσει της έρευνας, η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η αξιακή αλυσίδα των BEV στην Κίνα λαμβάνει αθέμιτες επιδοτήσεις , οι οποίες επιφέρουν κίνδυνο οικονομικής ζημίας στους παραγωγούς BEV της ΕΕ . Η έρευνα εξέτασε επίσης τις πιθανές συνέπειες και τον αντίκτυπο των μέτρων αυτών στους εισαγωγείς, τους πελάτες και τους οδηγούς των BEV στην ΕΕ.
Οι δασμοί είναι προσωρινοί με βάση τα τωρινά στοιχεία, και η ΕΕ και η Κίνα συνεχίζουν τις συνομιλίες. Η ΕΕ με τη σειρά της δηλώνει ότι είναι πρόθυμη να άρει τους δασμούς εάν η Κίνα συμφωνήσει να σταματήσει να επιδοτεί τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της. Οι δασμοί δεν είναι δημοφιλείς με ορισμένους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίοι ανησυχούν ότι θα βλάψουν τις πωλήσεις τους στην Κίνα.
Η ΕΕ ελπίζει να αποφύγει την επανάληψη των όσων συνέβησαν με τα φωτοβολταϊκά πριν από μια δεκαετία, όταν η ΕΕ έλαβε περιορισμένα μέτρα για να περιορίσει τις κινεζικές εισαγωγές και πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές κατέρρευσαν. Η ΕΕ ξεκίνησε την έρευνα κατά των επιδοτήσεων για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα τον περασμένο Οκτώβριο. Το ζήτημα θα τεθεί σε συμβουλευτική ψηφοφορία των μελών της ΕΕ τις επόμενες εβδομάδες.
Διαβάστε ακόμη