Οι κινεζικές επενδύσεις στην ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να αποτελέσουν, εν μέσω εμπορικών εντάσεων, το βήμα για την εξομάλυνση αυτών, δήλωσε την Τετάρτη στο αμερικανικό CNBC ο Γουάν Γκανγκ, πρόεδρος της China Association for Science and Technology, που πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της στρατηγικής για την ηλεκτροκίνηση στην Κίνα.

«Πιστεύω ότι οι κυβερνήσεις (της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης) εξετάζουν το πώς, μέσω διαπραγματεύσεων, μπορούν να συνδυάσουν τις επενδύσεις μαζί με τις εμπορικές συναλλαγές», δήλωσε ο Γουάν. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας, ξεκινούν διαβουλεύσεις με την ΕΕ σχετικά με τον ρόλο των επιδοτήσεων στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εκπρόσωποι της ΕΕ είχαν αναφέρει προ ημερών ότι η Ένωση θα αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές των κινεζικών οχημάτων.

«Αν και δεν εξάγουμε μεγάλο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων, ίσως οι κινεζικές εταιρείες μπορούν να δοκιμάσουν να επενδύσουν στην Ευρώπη», είπε ο Γουάν, σημειώνοντας ότι μια τέτοια χρηματοδότηση θα μπορούσε να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Οι ΗΠΑ αύξησαν επίσης φέτος τους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εν μέσω αυξανόμενης κριτικής για το πώς η πολιτική του Πεκίνου ευνόησε υπερβολικά τους εγχώριους παίκτες στην ηλεκτροκίνηση έναντι των ξένων εταιρειών.

Ο Γουάν έγινε υπουργός Επιστήμης και Τεχνολογίας της Κίνας το 2007 και είναι γνωστός για την πρωτοπόρα στροφή της χώρας του στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όταν η Κίνα εντάχθηκε στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου το 2001, ο Γουάν είχε ήδη εργαστεί στη Γερμανία για περίπου 15 χρόνια, σε μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες συμπεριλαμβανομένης της Audi εν μέσω πολλών διαστημάτων αστάθειας στις τιμές του πετρελαίου.

Ο Γουάν πρόσθεσε ότι το 2001 ήταν επίσης η χρονιά κατά την οποία η κινεζική κυβέρνηση έθεσε ως στόχο την ανάπτυξη μιας «μετρίως ευημερούσας κοινωνίας», που θα σήμαινε ότι κάθε οικογένεια θα είχε σύντομα το δικό της αυτοκίνητο. Ωστόσο, από το τότε ο Γουάν είχε σκεφτεί πως τα αυτοκίνητα που κινούνται με συμβατικά καύσιμα θα συνέβαλαν στην αύξηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Και σύμφωνα με τον ίδιο, η Κίνα δεν στράφηκε στην ηλεκτροκίνηση με σκοπό τον ανταγωνισμό αλλά το περιβάλλον.

Ο Γουάν είπε ότι η Κίνα του ζήτησε να επιστρέψει από τη Γερμανία και να ξεκινήσει την έρευνα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν από περισσότερα από 20 χρόνια. Περίπου το 2010, ανέφερε ότι οι κινεζικές πόλεις αντιμετώπιζαν ακραία προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, γεγονός που έδωσε κίνητρο σε μια τοπική προσπάθεια να γίνει ηλεκτροκίνητη, ξεκινώντας με λεωφορεία και ταξί.

Φέτος, το μερίδιο στην αγορά των νέων «πράσινων» οχημάτων καταλαμβάνει πάνω από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής ένωσης πώλησης επιβατικών οχημάτων.

Ωστόσο, ο Γουάν υποστήριξε ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει να κάνουν περισσότερα για να βελτιώσουν τη διάρκεια της μπαταρίας, όπως να εγκαταστήσουν στα οχήματα ένα σύστημα αυτόματης αναγνώρισης το πού βρίσκονται οι φορτιστές, αλλά και να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια μέσω της τεχνολογίας υποβοήθησης του οδηγού.

Τέλος, τόνισε ότι η παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μια «μη αναστρέψιμη τάση» για τον κόσμο, σημειώνοντας ότι «πρέπει να είμαστε απόλυτα αποφασισμένοι να προχωρήσουμε παρά τις αντιξοότητες».

Διαβάστε ακόμη