Η Tesla είναι στα πρόθυρα να χάσει τα πρωτεία πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στις ΗΠΑ για πρώτη φορά από το 2015. Από το 2018, η Tesla έχει πουλήσει περισσότερα EVs από ολόκληρη την υπόλοιπη βιομηχανία μαζί, ωστόσο οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες κλείνουν σταδιακά την ψαλίδα. Κατά το πρώτο τρίμηνο, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 13% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ οι πωλήσεις αυξήθηκαν για έξι από τους 10 μεγαλύτερους κατασκευαστές EV. Η Tesla θα μπορούσε να χάσει την πλειοψηφία της αγοράς των ΗΠΑ μέχρι να οριστικοποιηθούν οι πωλήσεις αυτού του μήνα, σύμφωνα με το Bloomberg.

Υπάρχουν μερικοί λόγοι για την πτώση της Tesla. Πρώτον, η αμφιλεγόμενη πολιτική του διευθύνοντος συμβούλου Elon Musk υποσκάπτει την κυριαρχία της Tesla. Δεύτερον, η Tesla έχει ένα εμφανές κενό στον κύκλο παραγωγής της. Η εταιρεία βασίζεται σε μόλις δύο οχήματα για το 95% των πωλήσεών της, ενώ οι ανταγωνιστές της πλημμυρίζουν τώρα την αγορά σε τμήματα όπου η Tesla δεν έχει τίποτα να προσφέρει.
Παρά την πτώση, η Tesla παραμένει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στις ΗΠΑ με διαφορά. Τους τελευταίους 12 μήνες, πούλησε περισσότερα από πέντε φορές περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα από τον πιο κοντινό της ανταγωνιστή, την Hyundai/Kia. Η Tesla κατασκευάζει επίσης το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στον κόσμο, το Model Y, και πουλάει περισσότερα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως από οποιονδήποτε άλλο. Η Tesla είναι επίσης η πιο πολύτιμη εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο, ακόμη και μετά από μια σημαντική πτώση της τιμής της μετοχής.

Η τιμή της μετοχής της Tesla παραμένει σε κίνδυνο όσο οι επενδυτές την βλέπουν ως μια εταιρεία αυτοκινήτων που έχει κολλήσει σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά. Μακροπρόθεσμα, ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι η Tesla θα αποτιμηθεί σαν τις τεχνολογικές εταιρείες που ξεπέρασαν τις αρχικές τους κατακτήσεις. Προς το παρόν, όμως, η επιχείρηση αυτοκινήτων αποφέρει περισσότερο από το 90% των εσόδων της Tesla.

Διαβάστε ακόμη