Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen σχεδιάζει στενή συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Rivian, σύμφωνα με ανακοινώσεις τις οποίες έκαναν αργά χθες (25/6/24) αργά, οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να ιδρύσουν μια κοινοπραξία που θα ελέγχεται και θα ανήκει εξίσου και στα δύο μέρη.
Στόχος είναι η ανάπτυξη λογισμικού για γενιές οχημάτων που και οι δύο εταιρείες θέλουν να χρησιμοποιήσουν στο μέλλον.
Η Volkswagen σκοπεύει να επενδύσει άμεσα 1 δισεκατομμύριο δολάρια και άλλα 4 δισεκατομμύρια δολάρια στη μελλοντική ανάπτυξη της κοινοπραξίας. Και οι δύο πλευρές αναμένουν επιβεβαίωση από τις ρυθμιστικές αρχές τις επόμενες εβδομάδες.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, Όλιβερ Μπλούμε (Oliver Blume), δήλωσε πως «μέσω της συνεργασίας μας, θα φέρουμε τις καλύτερες λύσεις στα οχήματά μας ταχύτερα και με χαμηλότερο κόστος».
Ο ιδρυτής της Rivian, Ρόμπερτ Σκάρινγκε (Robert Scaringe), εξήγησε ότι η εταιρική σχέση «όχι μόνο θα βοηθήσει να καταστήσουμε το λογισμικό μας προσιτό σε μια ακόμη ευρύτερη αγορά, αλλά και θα εξασφαλίσει τις κεφαλαιακές μας απαιτήσεις για περαιτέρω ανάπτυξη». Η τιμή της μετοχής της Rivian εκτινάχθηκε κατά 53% μετά το κλείσιμο της διαπραγμάτευσης.
Το διοικητικό συμβούλιο της VW με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Μπλούμε βρίσκεται στις ΗΠΑ από τις αρχές της εβδομάδας για να διαπραγματευτεί τη συμφωνία. Το βράδυ χθες (25/6/24), το Εποπτικό Συμβούλιο της VW πραγματοποίησε έκτακτη συνεδρίαση για το θέμα.
Η VW παρέχει το κεφάλαιο, η Rivian την τεχνολογία
Και οι δύο εταίροι ελπίζουν σε μεγαλύτερη ταχύτητα από τη σχεδιαζόμενη κοινοπραξία. Ενώ η Volkswagen επενδύει δισεκατομμύρια, η τεχνολογία θα προέρχεται κυρίως από τη Rivian.
Οι δύο εταιρείες θέλουν να φέρουν στην αγορά οχήματα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας που θα επωφελούνται από την από κοινού αναπτυχθείσα τεχνολογία.
Σε μια βιντεοκλήση με δημοσιογράφους, οι Μπλούμε και Σκάρινγκε εξήγησαν ότι θα μπορούσαν επίσης να φανταστούν τη συνεργασία τους στην πλευρά του υλικού. «Αυτό είναι εφικτό», δήλωσε ο Μπλούμε. Βλέπει «πολλές δυνατότητες» για την κοινή χρήση μονάδων οχημάτων. Δεν έδωσε λεπτομέρειες.
Η Volkswagen επιθυμεί η νέα κοινοπραξία να συμπληρώσει την υφιστάμενη στρατηγική της στον τομέα του λογισμικού. Η εισηγμένη στο DAX εταιρεία έχει συγκεντρώσει τις δραστηριότητές της στον τομέα του λογισμικού στη θυγατρική της Cariad. Ωστόσο, η μονάδα δεν κατάφερε να ολοκληρώσει εγκαίρως το απαραίτητο λογισμικό τα τελευταία χρόνια.
Μόνο στην Audi, τα λανσαρίσματα των μοντέλων καθυστερούν εδώ και δύο χρόνια. Ως εκ τούτου, ο Μπλούμε άνοιξε τη Volkswagen σε συνεργασίες. «Θέλουμε να κάνουμε πράγματα», τόνισε ο Μπλούμε στη βιντεοκλήση για τη νέα συνεργασία με τη Rivian.
Στην Κίνα, για παράδειγμα, η εταιρεία με έδρα το Βόλφσμπουργκ αναπτύσσει το δικό της λειτουργικό σύστημα με την τοπική ηλεκτρική start-up Xpeng, το οποίο θα χρησιμοποιείται στα τοπικά παραγόμενα μοντέλα VW στην περιοχή από το 2026. Η VW στηρίζεται επίσης σε εξωτερικούς συνεργάτες για το infotainment και την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Ωστόσο, η επένδυση στη Rivian είναι η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα σε οικονομικούς όρους.
Η Volkswagen ελπίζει ότι αυτή η προσέγγιση θα μειώσει το χρόνο και το κόστος ανάπτυξης. Η Cariad κόστισε πρόσφατα στον όμιλο σχεδόν τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Περίπου 6.000 άτομα εργάζονται σήμερα για τη θυγατρική της VW και οι περικοπές θέσεων εργασίας είναι ένα επαναλαμβανόμενο θέμα.
Συγκεκριμένα, η Rivian είναι πιθανό να υποστηρίξει την Cariad στην ανάπτυξη της μελλοντικής αρχιτεκτονικής SDV 1.0 για ένα όχημα που καθορίζεται από το λογισμικό. Αυτή πρόκειται να χρησιμοποιηθεί στην επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων του ομίλου, σημειώνει η Handelsblatt. Ο Μπλούμε τόνισε ότι η συνεργασία ισχύει για όλες τις μάρκες στο σύμπαν της VW. Υπάρχουν επίσης στοιχεία της νέας αρχιτεκτονικής λογισμικού που η VW θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει παγκοσμίως.
Πέρυσι, η Cariad κατάφερε να προσλάβει τον εμπειρογνώμονα της Silicon Valley, Σάνγια Λαλ (Sanjay Lal) ως υπεύθυνο για αυτό το κρίσιμο έργο. Ο εμπειρογνώμονας λογισμικού, ο οποίος έχει ήδη εργαστεί για την Google, τη Cisco και την Tesla, απασχολήθηκε πιο πρόσφατα στη Rivian, όπου είχε ανακατασκευάσει ένα λειτουργικό σύστημα σε χρόνο ρεκόρ. Ο Λαλ θεωρείται βασικός αρχιτέκτονας της σχεδιαζόμενης επί του παρόντος συμφωνίας.
Rivian: Υψηλός ρυθμός ανάπτυξης, ακόμη μεγαλύτερες απώλειες
Για τη Rivian, η συνεργασία εξασφαλίζει φρέσκα κεφάλαια για την επιβίωση. Η εταιρεία αντιμετώπισε πρόσφατα δυσκολίες στην αύξηση της παραγωγής και της παράδοσης των ηλεκτρικών μοντέλων pickup και SUV της.
Η Rivian ιδρύθηκε το 2009 και κατασκευάζει ηλεκτρικά pick-up και επαγγελματικά οχήματα. Πέρυσι, η εταιρεία κατασκεύασε σχεδόν 50.000 ηλεκτρικά φορτηγά, αλλά σημείωσε ζημίες ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Έκτοτε, έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα περικοπής κόστους και αναζήτησης συνεργατών. Ο γίγαντας της τεχνολογίας και της εφοδιαστικής Amazon, που προηγουμένως ήταν ο σημαντικότερος χρηματοδότης της Rivian, δεν επιθυμεί πλέον να παράσχει νέα κεφάλαια. Μια συνεργασία με τη Mercedes-Benz για την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών στην Πολωνία τερματίστηκε επίσης στο τέλος του 2022.
Η Rivian θεωρούνταν επί μακρόν ως ένας από τους ισχυρότερους διεκδικητές της Tesla μεταξύ των νεοφυών επιχειρήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων – και το αφεντικό Scaringe ως ο «αντι-Musk», ο οποίος τραβούσε την προσοχή με ρεαλιστικά σχέδια αντί για προκλητικές δηλώσεις.
Ωστόσο, η Rivian βρίσκεται μέχρι στιγμής στο κόκκινο με κάθε αυτοκίνητο που πωλείται και έχει απολύσει τριψήφιο αριθμό εργαζομένων τις τελευταίες εβδομάδες. Η κατά καιρούς ραγδαία ανάπτυξη της αμερικανικής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει πρόσφατα ψυχρανθεί αισθητά.
Διαβάστε ακόμη