Μια νέα έκθεση του BloombergNEF (BNEF) προειδοποιεί για μια διαφαινόμενη υπερπληθώρα στην παγκόσμια αγορά μπαταριών. Ενώ η ζήτηση για κυψέλες ιόντων λιθίου αυξάνεται λόγω της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και των αναγκών αποθήκευσης στο δίκτυο, η έξαρση της κατασκευής εργοστασίων απειλεί να ξεπεράσει αυτή την ανάπτυξη για το υπόλοιπο της δεκαετίας.

Το BNEF προβλέπει ότι μέχρι το 2025, η παγκόσμια παραγωγική ικανότητα μπαταριών θα είναι υπερπενταπλάσια από ό,τι πραγματικά χρειάζεται ο κόσμος. Αυτό αποτελεί σημαντική πρόκληση για τους νεοεισερχόμενους στη βιομηχανία μπαταριών, ενώ δυνητικά θα ωφελήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Κίνα αναμένεται να πληγεί περισσότερο από την υπερπροσφορά, με την παραγωγική ικανότητα να υπερβαίνει την ετήσια ζήτηση κατά τουλάχιστον 400% κατά τη διάρκεια των επόμενων ετών. Οι ΗΠΑ δεν είναι επίσης στο απυρόβλητο, παρά τις προσπάθειες του προέδρου Μπάιντεν να δημιουργήσει μια εγχώρια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών. Κίνητρα όπως ένα προτεινόμενο δάνειο ύψους 9,2 δισ. δολαρίων στη Ford για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν εμπόδια λόγω του προβλήματος της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.

Η Ευρώπη είναι μια άλλη περιοχή που αντιμετωπίζει μια πιθανή πληθώρα μπαταριών, ακόμη και όταν οι κυβερνήσεις εκεί ενθαρρύνουν την περαιτέρω επέκταση. Για παράδειγμα, ο υπουργός Οικονομίας της Γερμανίας πιέζει τη σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt να κατασκευάσει ένα πρόσθετο εργοστάσιο επιπλέον του υφιστάμενου έργου που βρίσκεται υπό κατασκευή.

Σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας για την αποθήκευση ενέργειας του BNEF, Yayoi Sekine, ορισμένα σχεδιαζόμενα εργοστάσια μπαταριών σε όλο τον κόσμο ενδέχεται να καθυστερήσουν ή να καταργηθούν εντελώς λόγω της υπερπροσφοράς. Η ίδια αναφέρει ως παράδειγμα την πρόσφατη μείωση των σχεδίων της Ford για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, επικαλούμενη τον πόλεμο τιμών στην αγορά αυτοκινήτων και φορτηγών που κινούνται με μπαταρίες.

Η Sekine τονίζει ότι αυτό το ζήτημα της υπερπροσφοράς θα είναι παγκόσμιο πρόβλημα, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης μια αλλαγή στις τάσεις της χημείας των μπαταριών. Οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) κερδίζουν δημοτικότητα, ιδίως μεταξύ των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, λόγω των φθηνότερων συστατικών υλικών τους σε σύγκριση με τις τυπικές κυψέλες ιόντων λιθίου που βασίζονται σε νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο. Η αλλαγή αυτή θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τη μελλοντική ζήτηση για τα εν λόγω μέταλλα. Το BNEF έχει ήδη προσαρμόσει την πρόβλεψή του για τη χρήση νικελίου στις μπαταρίες το επόμενο έτος, προβλέποντας μείωση κατά 25%.

Διαβάστε ακόμη