Η Volvo λανσάρει το πρώτο στον κόσμο διαβατήριο μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων (EV), ένα έγγραφο που καταγράφει την προέλευση των πρώτων υλών, των εξαρτημάτων, του ανακυκλωμένου περιεχομένου και του αποτυπώματος άνθρακα της μπαταρίας. Αυτό το διαβατήριο αποτελεί μέρος της δέσμευσης της Volvo για διαφάνεια και του στόχου της να παράγει μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030. Ενώ τα διαβατήρια μπαταριών θα είναι υποχρεωτικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Φεβρουάριο του 2027, η Volvo εισάγει το δικό της σχεδόν τρία χρόνια νωρίτερα.
Το διαβατήριο αναπτύχθηκε από τη Volvo σε συνεργασία με την Circulor, μια βρετανική startup που χρησιμοποιεί τεχνολογία blockchain για την παρακολούθηση των αλυσίδων εφοδιασμού. Η ανάπτυξή του διήρκεσε πάνω από πέντε χρόνια και θα κοστίσει περίπου 10 δολάρια ανά αυτοκίνητο. Οι ιδιοκτήτες της Volvo μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια απλοποιημένη έκδοση του διαβατηρίου μέσω ενός κωδικού QR, ενώ μια πιο ολοκληρωμένη έκδοση θα παρέχεται στις ρυθμιστικές αρχές. Αυτή η λεπτομερής έκδοση θα περιλαμβάνει επίσης πληροφορίες σχετικά με την υγεία της μπαταρίας για 15 χρόνια, κάτι που είναι σημαντικό για την εκτίμηση της αξίας των μεταχειρισμένων EV.
Το σύστημα της Circulor παρακολουθεί τα υλικά των μπαταριών από το ορυχείο μέχρι τα μεμονωμένα αυτοκίνητα. Συνδέονται με τα συστήματα παραγωγής των προμηθευτών και ελέγχουν τους λογαριασμούς ενέργειας για να υπολογίσουν το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα. Η Volvo χρειάστηκε επίσης να προβεί σε αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο παρακολουθεί τα εξαρτήματα μέσω της διαδικασίας παραγωγής τους, ώστε να διασφαλίσει ότι όλες οι πληροφορίες στο διαβατήριο είναι ακριβείς.
Προς το παρόν δεν υπάρχει εντολή για διαβατήρια μπαταριών στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν ενδιαφέρον επειδή μπορεί να απαιτηθούν για να τύχουν επιδοτήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βάσει του νόμου περί μείωσης του πληθωρισμού. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βιάζονται να δημιουργήσουν διαβατήρια μπαταριών και ακόμη και αν ξεκινήσουν τώρα, πολλοί μπορεί να δυσκολευτούν να τηρήσουν την προθεσμία της ΕΕ για το 2027.
Διαβάστε ακόμη