Οι δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα θα κοστίσουν στο Πεκίνο σχεδόν 4 δισεκατομμύρια δολάρια στο εμπόριο με το μπλοκ, σύμφωνα με μια νέα ανάλυση.
Ο αριθμός των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων που εισάγονται στην ΕΕ θα μειωθεί κατά το ένα τέταρτο – περίπου 125.000 οχήματα – εάν οι Βρυξέλλες επιβάλουν εισαγωγικό δασμό 20%, δήλωσε την Παρασκευή το Ινστιτούτο Παγκόσμιας Οικονομίας του Κιέλου της Γερμανίας, επικαλούμενο τη νέα του μελέτη. Οι πωλήσεις των τοπικά παραγόμενων οχημάτων πιθανότατα θα αυξάνονταν σχεδόν κατά το ίδιο ποσό.
Όπως αναφέρει το Bloomberg, η απειλή μιας διευρυνόμενης εμπορικής σύγκρουσης αυξάνει τις εντάσεις με την Κίνα ενόψει της απόφασης της ΕΕ για τους δασμούς. Υπό την πρόεδρο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανοίξει ένα μπαράζ εμπορικών ελέγχων κατά του Πεκίνου για λόγους αντιντάμπινγκ και αθέμιτων επιδοτήσεων, ιδίως στον τομέα της καθαρής τεχνολογίας. Το μπλοκ πρέπει να ενημερώσει τους κινέζους εξαγωγείς εάν προτίθεται να επιβάλει δασμούς – και πόσο υψηλοί θα είναι – στα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα μέχρι τις αρχές Ιουνίου, και θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ ένα μήνα αργότερα.
Η μελέτη δεν λαμβάνει υπόψη πιθανά κινεζικά αντίποινα, τα οποία θα πρέπει να αναμένονται, δήλωσε το ινστιτούτο. Δεν είναι επίσης σαφές ποιο θα είναι το επίπεδο των δασμών σε περίπτωση που η ΕΕ αποφασίσει να επιβάλει κυρώσεις. Το Πεκίνο έχει δηλώσει ότι είναι έτοιμο να εξαπολύσει δασμούς έως και 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες – πλήττοντας περισσότερο τις εταιρείες Mercedes-Benz Group AG και BMW AG.
Οι καταναλωτές είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως αποτέλεσμα τυχόν δασμών, καθώς η ευρωπαϊκή παραγωγή είναι σημαντικά ακριβότερη, ανέφερε το ινστιτούτο. Η BYD Co. που σχεδιάζει να δημιουργήσει εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη, δήλωσε ότι θα φέρει το hatchback Seagull των 10.000 δολαρίων στην περιοχή το επόμενο έτος.
Οι υψηλότερες τιμές θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν τη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ, με το μπλοκ να έχει θέσει ουσιαστικά τέλος στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035. Αυτό προϋποθέτει ότι οι πολίτες με χαμηλό εισόδημα, ιδίως στα νότια και ανατολικά κράτη μέλη, θα πρέπει να είναι σε θέση να αντέξουν οικονομικά εναλλακτικές λύσεις με μπαταρίες.
Διαβάστε ακόμη