Η BYD, η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που υποστηρίζεται από την Berkshire Hathaway του Warren Buffett, κάνει μια τολμηρή κίνηση στην Ευρώπη. Η εταιρεία στοχεύει να γίνει ο κορυφαίος πωλητής οχημάτων με μπαταρία (BEV) έως το τέλος της δεκαετίας, ξεπερνώντας καθιερωμένους γίγαντες όπως η Volkswagen, η Tesla και η Stellantis, σύμφωνα με τους Financial Times.
Η BYD φαίνεται ότι αρχίζει να αποτελεί ισχυρό αντίπαλο όχι μόνο για την εταιρεία του Έλον Μασκ αλλά και για μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ανησυχούν όλο και περισσότερο για την επέλαση κινεζικών τεχνολογιών και εταιρειών EV στη Γηραιά Ήπειρο.
Ο Michael Shu, πρόεδρος της BYD Ευρώπης, ανακοίνωσε το φιλόδοξο σχέδιο στο Συνέδριο Future of the Car των Financial Times. Αποκάλυψε μια «τεράστια επένδυση» σε ευρωπαϊκά εργοστάσια, αντιπροσωπείες και marketing για να κερδίσει τους Ευρωπαίους οδηγούς. Αυτή η πολυδισεκατομμυρίων ευρώ επένδυση σηματοδοτεί τη δέσμευση της BYD να γίνει σημαντικός παίκτης στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά αυτοκινήτων της περιοχής.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Η BYD σχεδιάζει να υπονομεύσει τους ανταγωνιστές με ένα οικονομικό BEV βασισμένο στο μοντέλο Seagull, το οποίο κοστίζει λιγότερο από 10.000 δολάρια στην Κίνα. Αναμένεται η ευρωπαϊκή έκδοση να κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ, καθιστώντας την μια πολύ ελκυστική επιλογή για τους αγοραστές με χαμηλότερο budget.
Επιπλέον, για να αποφύγει πιθανούς δασμούς εισαγωγής και logιστικά προβλήματα, ο Shu τονίζει τη στρατηγική της BYD για παραγωγή «στην Ευρώπη για την Ευρώπη». Η εταιρεία κατασκευάζει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο στην Ουγγαρία, με σχέδια να αναζητήσει σύντομα μια δεύτερη τοποθεσία. Αυτή η στρατηγική τοπικής παραγωγής θα βοηθήσει επίσης τη BYD να αντιμετωπίσει την πιο αργή ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης στην Ευρώπη, προσφέροντας υβριδικά οχήματα με δυνατότητα φόρτισης μαζί με BEV.
Προκλήσεις και δυναμική της αγοράς
Παρά τα φιλόδοξα σχέδια της BYD, η εταιρεία αντιμετωπίζει εμπόδια. Το μερίδιό της στην αγορά BEV της Ευρώπης είναι 1,7%. Επιπλέον, οι συνολικές παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων της το πρώτο τρίμηνο του 2024 μειώθηκαν κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, γεγονός που αντικατοπτρίζει τόσο την εξασθένιση της ζήτησης όσο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό εντός της Κίνας.
Ενώ η BYD ξεπέρασε για λίγο την Tesla στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στο τέλος του 2023, η Tesla ξαναπήρε τα ηνία το πρώτο τρίμηνο του 2024. Οι ηγέτες της βιομηχανίας αναγνωρίζουν την προηγμένη τεχνολογία μπαταριών της BYD ως σημαντική απειλή, ειδικά για τους ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Η επιθετική ευρωπαϊκή στρατηγική της BYD προμηνύει μια πιθανή αλλαγή αγγέλων στο χώρο της αυτοκίνησης στην ήπειρο. Εστιάζοντας στην οικονομική τιμή και την τοπική παραγωγή, η BYD φιλοδοξεί να ανατρέψει την υπάρχουσα τάξη πραγμάτων. Τα επόμενα χρόνια θα δείξουν αν η BYD μπορεί να αμφισβητήσει επιτυχώς την κυριαρχία των παραδοσιακών κατασκευαστών αυτοκινήτων και της Tesla στο ευρωπαϊκό τοπίο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι κινήσεις των ευρωπαϊκών εταιρειών
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης δεν πρόκειται να καθίσουν με σταυρωμένα τα χέρια και ήδη ετοιμάζουν σειρά ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο και πιο χαμηλές τιμές. Ανάμεσα σε αυτά βρίσκεται το ηλεκτρικό Renault 5 με τιμή περίπου 28.000 ευρώ και το Dacia Spring, το πρώτο μοντέλο EV από την πιο προσιτή μάρκα του ομίλου με τιμή περίπου 23.000 ευρώ. Επίσης η Renault φέρεται να είχε ξεκινήσει συνομιλίες με τη Volkswagen σχετικά με την παραγωγή προσιτού EV. Επίσης ο μεγάλος αντίπαλος της Renault, η Stellantis, που έχει μάρκες όπως η Peugeot και η Fiat, ελπίζει να ξεκινήσει την πώληση μοντέλου EV στην Ευρώπη που θα κοστίζει λιγότερο από 20.000 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη