Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται να εγκαταστήσει σχεδόν οκτώ φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως από ό,τι το 2023 για να καλύψει την προβλεπόμενη ζήτηση, δήλωσε τη Δευτέρα ο ευρωπαϊκός όμιλος αυτοκινήτου ACEA. Πέρυσι εγκαταστάθηκαν λίγο πάνω από 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης σε όλο το μπλοκ, δήλωσε η ACEA, σε σύνολο περισσότερων από 630.000.

Αυτό υπολείπεται κατά πολύ των περίπου 410.000 που απαιτούνται ετησίως μόνο και μόνο για να επιτύχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον στόχο της για 3,5 εκατομμύρια έως το 2030, ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

Ωστόσο, η ζήτηση ξεπέρασε γρήγορα αυτόν τον στόχο, προειδοποίησε η ACEA, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ να αυξάνονται τρεις φορές ταχύτερα από τις εγκαταστάσεις σημείων φόρτισης μεταξύ 2017 και 2023, σημειώνει το Reuters.

«Ανησυχούμε πολύ για το γεγονός ότι η ανάπτυξη υποδομών δεν έχει συμβαδίσει με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρίες τα τελευταία χρόνια», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA Sigrid de Vries.

«Επιπλέον, αυτό το «χάσμα υποδομών» κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον – σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Η ACEA εκτίμησε ότι μέχρι το 2030 θα χρειαστούν 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης για να καλυφθεί η ζήτηση, δηλαδή 1,2 εκατομμύρια ετησίως – ή οκτώ φορές περισσότερα από τον αριθμό των εγκατεστημένων πέρυσι.

«Οι επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές φόρτισης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως, εάν θέλουμε να καλύψουμε το κενό υποδομών και να επιτύχουμε τον κλιματικό στόχο», πρόσθεσε ο de Vries.