Η General Motors (GM) και η Ford αντιμετωπίζουν μια κοινή πρόκληση: να εξηγήσουν στους επενδυτές πώς θα διατηρήσουν την αύξηση των κερδών τους παρά την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα (EV).

Αρκετοί παράγοντες συμβάλλουν σε αυτή την επιβράδυνση, όπως η αποδυνάμωση της κινεζικής οικονομίας, το υψηλό κόστος δανεισμού στις ΗΠΑ και ο αυξημένος ανταγωνισμός από τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ως αποτέλεσμα, τόσο η GM όσο και η Ford επικεντρώνονται στην κύρια δραστηριότητά τους, που είναι τα οχήματα με κινητήρα βενζίνης, όπως τα φορτηγά και τα SUV, τα οποία αποφέρουν τα περισσότερα κέρδη τους.

Η GM αναμένεται να ωφεληθεί από τη μεγάλη ζήτηση για τα φορτηγά και τα SUV των μαρκών Chevrolet και GMC. Ο CEO της εταιρείας είναι αισιόδοξος για τις γενικές τάσεις της ζήτησης και μια πρόσφατη αναβάθμιση από αναλυτές αντικατοπτρίζει τις θετικές προοπτικές για τις πωλήσεις φορτηγών και SUV της GM.

Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα μεγάλα οχήματα, δυσκολεύονται με το υψηλό κόστος ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων και την αβέβαιη ζήτηση γι’ αυτά. Οι επενδυτές στρέφουν τώρα την προσοχή τους μακριά από εταιρείες όπως η Tesla, οι οποίες θεωρούνταν προηγουμένως ως ηγέτες στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, και προς κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η GM, η Stellantis και η Toyota που έχουν μικρότερο μερίδιο στα ηλεκτρικά οχήματα.

Οι ισχυρές πωλήσεις φορτηγών βενζίνης της GM στη Βόρεια Αμερική αναμένεται να αντισταθμίσουν τις πιθανές απώλειες στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Ακόμη δεν είναι γνωστά συγκεκριμένα σχέδια για την αναδιάρθρωση της δραστηριότητας της GM στην Κίνα.

Εν τω μεταξύ, οι επενδυτές αναζητούν ενημερώσεις σχετικά με τη μονάδα robotaxi Cruise της GM, η οποία αντιμετωπίζει προκλήσεις μετά από ένα σοβαρό ατύχημα που σταμάτησε τις αυτόνομες διαδρομές. Η μονάδα αυτή έχει υποστεί σημαντικές ζημίες και οι επενδυτές ενδιαφέρονται για τα σχέδια της GM για την επανεκκίνηση και τη χρηματοδότηση της δραστηριότητας.

Η Ford βρίσκει επίσης επιτυχία με τα φορτηγά με κινητήρα βενζίνης και το τμήμα εμπορικών οχημάτων Ford Pro. Η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει τις προβλέψεις της για τα κέρδη του έτους και έχει καθυστερήσει ορισμένα μεγάλα προγράμματα ηλεκτρικών οχημάτων, δίνοντας προτεραιότητα στην κερδοφορία για μελλοντικές επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα.

Συνολικά, τόσο η GM όσο και η Ford προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Επικεντρώνονται στις παραδοσιακές τους δυνάμεις στα οχήματα βενζίνης, ενώ αξιολογούν προσεκτικά τις επενδύσεις τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι επερχόμενες αναφορές κερδών θα παρέχουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδιά τους για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και των ευκαιριών στη βιομηχανία αυτοκινήτων.