Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) παρουσιάζει επιβράδυνση στην ανάπτυξη, παρά την εισαγωγή νέων μοντέλων από διάφορους κατασκευαστές. Αυτή η τάση συνδυάζεται με μείωση στη κυριαρχία της Tesla, στην αγορά.

Σχεδόν 269.000 ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν στις ΗΠΑ κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, μια μικρή αύξηση σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αλλά μείωση σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Το μερίδιο αγοράς της Tesla μειώθηκε από το 62% στις αρχές του 2023 στο 51% σήμερα, με τις πωλήσεις να μειώνονται πάνω από 13% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ οι περισσότεροι από τους αναδυόμενους ανταγωνιστές της σημείωσαν διψήφια ή και τριψήφια αύξηση. Ως αποτέλεσμα η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα πως θα μειώσει κατά 10% το εργατικό δυναμικό της.

Μάρκες αυτοκινήτων όπως η Hyundai, η Mercedes και η BMW κάνουν σημαντικά βήματα στην αγορά των EV, αποκτώντας μερίδιο από την Tesla. Η Ford αναδείχθηκε η δεύτερη μεγαλύτερη μάρκα EV στις ΗΠΑ, αλλά πρόσφατα ανακοίνωσε επιβραδύνσεις στην παραγωγή λόγω της ψυχραινόμενης ζήτησης. Ανησυχίες των επενδυτών αντικατοπτρίζονται στη μείωση της τιμής της μετοχής.

Πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ©The New York Times

Πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ©The New York Times

Ο αυξημένος ανταγωνισμός έρχεται την ώρα που ο Πρόεδρος Μπάιντεν επιδιώκει να προωθήσει τη μετάβαση στα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ο κ. Μπάιντεν έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να αποτελούν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα τα μισά από όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μέχρι το 2030. Επί του παρόντος, αποτελούν λιγότερο από το 20% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων.