Η Ελλάδα προσπαθεί να καλύψει την απόσταση και τον χρόνο που έχασε αναφορικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι η χώρα είναι 3,5 χρόνια πίσω από ό,τι είναι η υπόλοιπη Ευρώπη σε αυτόν τον τομέα, όπως σημείωσε ο γενικός γραμματέας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς. «Αν δούμε τι έδαφος έχουμε καλύψει τα τελευταία πέντε χρόνια που έχει αναπτυχθεί η οικονομία μας, αναμένουμε να κάνουμε catchup με την υπόλοιπη Ευρώπη σε λιγότερο από 3,5 χρόνια».

«Δεν νοείται βιώσιμη αστική κινητικότητα χωρίς μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος των μετακινήσεων. Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να ενθαρρυνθεί η χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων εντός αστικού ιστού για τις καθημερινές μας μετακινήσεις. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενεργούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Έχουμε θεσπίσει ένα σύγχρονο νομικό πλαίσιο για την μικροκινητικότητα. Επιδοτούμε την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου έως 800 ευρώ μέσω του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε στο νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» που θα παρουσιαστεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα», τόνισε χαρακτηριστικά η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, στην εκδήλωση «Athens Bike Festival» που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του Παλαιού Αμαξοστασίου της ΟΣΥ.

Όπως επεσήμανε στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας έχουμε 4 προγράμματα τα οποία τρέχουν αυτή τη στιγμή. Το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» για Ι.Χ. οχήματα, ένα πρόγραμμα για τα ταξί, το «Φορτίζω Παντού» για την ενίσχυση των σταθμών φόρτισης, καθώς και ένα μικρότερο, «αλλά εξαιρετικά ενδιαφέρον» πρόγραμμα στην Αστυπάλαια προκειμένου όλη η μετακίνηση να γίνεται με ηλεκτρικά οχήματα.

Ήρθε η ώρα για την Ελλάδα να απελευθερώσει τις τεράστιες δυνατότητές της, ξεκινώντας μια νέα, ολοκληρωμένη, κοινή και διαφοροποιημένη αστική κινητικότητα ανέφερε ο Gabriele De Giorgi, Senior Policy Manager της Uber.

Όπως αναφέρει σε έκθεσή της η Eurelectric, τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχώς αυξάνονται στην Ευρώπη. Το 2023, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25%, και σε κάθε 5 πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, αντιστοιχούσε ένα ηλεκτρικό. Η ανάπτυξη υποδομών κινείται στους ίδιους ρυθμούς, με τους ταχυφορτιστές να είναι 10 φορές πιο ισχυροί από ό,τι πριν από μόλις 5 χρόνια. Μέχρι το 2030, περίπου 75 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν σε όλη την Ευρώπη, με μοντέλα σε πιο προσιτές τιμές για το αγοραστικό κοινό, χάρη στις οικονομίες κλίμακος στην παραγωγή, καθώς και στην καινοτομία και την ακμάζουσα αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, αρκετές προκλήσεις ενδέχεται να επιβραδύνουν τον ρυθμό υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Ο ανταγωνισμός μεταξύ της ΕΕ, των ΗΠΑ και της Κίνας για την παραγωγή τους γίνεται ολοένα πιο οξύς, ενώ παράλληλα, διαφορετικοί παίκτες του οικοσυστήματος ηλεκτροκίνησης δε διαμοιράζονται τα δεδομένα τους.