Η Polestar, μια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα το Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, πρωτοστατεί στον αγώνα για την εκμηδένιση των εκπομπών ρύπων από οχήματα. Η εταιρεία, με επικεφαλής βιωσιμότητας τη Φρεντρίκα Κλάρεν, υποστηρίζει την αναγκαιότητα μείωσης των εκπομπών, υπολογίζοντας και καινοτομώντας για να περιορίσει κάθε ουγγιά εκπομπής που ενσωματώνεται στα αυτοκίνητά της, από τους εκσκαφείς που καίνε ντίζελ στο ορυχείο λιθίου μέχρι τα μηχανήματα της μάντρας που τελικά θα διαλύσουν τα οχήματα όταν φτάσουν στο τέλος της ζωής τους, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Για τα αυτοκίνητα που καίνε φυσικό αέριο, το μεγαλύτερο μέρος του διοξειδίου του άνθρακα εκπέμπεται με κάθε χιλιόμετρο που διανύεται. Για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, η πλειονότητα αυτών των εκπομπών συνδέεται με την κατασκευή της ίδιας της μηχανής.

Στο αδιάκοπο κυνήγι της Κλάρεν για τη μείωση εκπομπών ρύπων, καμία λεπτομέρεια δεν είναι πολύ μικρή. Στο νέο της μοντέλο Polestar 4, όλα τα υλικά ακόμη και στο εσωτερικό του οχήματος, είναι προσεκτικά επιλεγμένα. Τα πατάκια δαπέδου είναι υφασμένα από παλιά δίχτυα ψαρέματος. Τα πάνελ των θυρών είναι κατασκευασμένα από φυσικές ίνες και πολυπροπυλένιο, τα οποία μπορούν να ανακυκλωθούν μαζί. Η ταπετσαρία των καθισμάτων είναι από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, ένα υλικό που η Polestar επινόησε με τη βοήθεια της Σουηδικής Σχολής Κλωστοϋφαντουργίας, και είναι πλεκτή για να μειωθούν τα απορρίμματα.

Αλλαγές στην παραγωγή 

Για αλλαγές στην παραγωγή, η Κλάρεν επικοινωνεί με τη Geely ή/και τη Volvo, οι οποίες διαχειρίζονται τα εργοστάσια που κατασκευάζουν τα οχήματα Polestar. Για να μειώσει τον άνθρακα πιο ψηλά στην αλυσίδα εφοδιασμού, όπως τα μέταλλα ή τα υλικά, πρέπει να μιλήσει με τις εταιρείες που κατασκευάζουν τα εξαρτήματα.

Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Κλάρεν προήλθε από το αλουμίνιο, ένα μέταλλο που απαιτεί τεράστια ποσότητα ενέργειας για την παραγωγή του λόγω της υψηλής θερμότητας και της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτούνται για την τήξη του.

Η Κλάρεν έψαξε να βρει τα χυτήρια αλουμινίου που ήταν συνδεδεμένα με υδροηλεκτρικά εργοστάσια μηδενικών εκπομπών άνθρακα στην επαρχία Γιουνάν της Κίνας και στη συνέχεια πίεσε τους κατασκευαστές εξαρτημάτων, πείθοντάς τους να αλλάξουν τους προμηθευτές τους για να αποκτήσουν καθαρότερο μέταλλο. Εν μέρει λόγω της αλλαγής των χυτηρίων, η Polestar κατάφερε να μειώσει περίπου 4 τόνους εκπομπών – περίπου το 8% των συνολικών εκπομπών – από την παραγωγή υλικών ανά αυτοκίνητο από το διάστημα μεταξύ του δεύτερου και του τέταρτου μοντέλου της. Η αλλαγή αυτή μείωσε παρεμπιπτόντως και το κόστος.

Οι κινήσεις της Polestar της δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα στην αγορά αφού κάποιος που διχάζεται μεταξύ ενός Polestar και μιας Ford μπορεί να παρατηρήσει ότι η τελευταία δεν αναγράφει αριθμό εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα αυτοκίνητά της. Αν αυτό το άτομο ενδιαφέρεται για το κλίμα, μπορεί να δει το φωτεινό, “πράσινο” φλας της Polestar και να γίνει πελάτης.