Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυστηρούς κυβερνητικούς κανονισμούς για την πώληση των μισών νέων οχημάτων έως το 2030 ως ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών, παρά την απόφαση των ΗΠΑ να αμβλύνουν τους τελικούς κανόνες σε σχέση με την αρχική, αυστηρότερη πρότασή τους, δήλωσε την Τετάρτη κορυφαίος αξιωματούχος της βιομηχανίας, όπως αναφέρει το Reuters.
Σύμφωνα με όλα τα σενάρια συμμόρφωσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να πωλούν τουλάχιστον 50% plug-in και EVs μέχρι το 2030 για να επιτύχουν τους ρυθμιστικούς στόχους, σύμφωνα με την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA). Σύμφωνα με την αρχική πρόταση, προβλεπόταν ότι θα έπρεπε να πουλήσουν 60% EVs μέχρι το 2030 και 68% μέχρι το 2032.
Ο Τζον Μποζέλα, επικεφαλής της εμπορικής ομάδας Alliance for Automotive Innovation, δήλωσε ότι οι αναθεωρημένοι κανόνες αντιπροσωπεύουν «πολύ φιλόδοξους και τρομακτικούς στόχους».
Μετά από έντονη άσκηση πίεσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που χαρακτήρισαν την αρχική πρόταση της EPA τον Απρίλιο του 2023 «ούτε λογική ούτε εφικτή», οι κανόνες της EPA για τις εκπομπές οχημάτων 2027-2032 μαλακώνουν δραματικά τις ετήσιες απαιτήσεις, μειώνοντας τον στόχο υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ από 67% έως το 2032 σε μόλις 35%.
Ο Μποζέλα είχε παροτρύνει την κυβέρνηση Μπάιντεν να προβεί σε αλλαγές. «Είπα, ‘Πρέπει να επιβραδύνετε το ρυθμό των κανόνων’. Και το έκαναν», δήλωσε ο Μποζέλα. Ο κανόνας της EPA μειώνει τις εκπομπές των οχημάτων κατά 49% έως το 2032 σε σύγκριση με 56% βάσει της αρχικής πρότασης.
Η Toyota Motor χαρακτήρισε την αρχική πρόταση της EPA «ακραία και έξω από τα ιστορικά πρότυπα».
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, Δημοκρατικός, υποστηρίζει σθεναρά τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στο πλαίσιο της προσπάθειας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Ο κύριος αντίπαλός του, ο Ρεπουμπλικανός πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ, έχει επικρίνει την υποστήριξη του Μπάιντεν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λέγοντας ότι θα καταστρέψουν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και θα καταστρέψουν θέσεις εργασίας.