Το κύριο πρόβλημα των αυτοκινητοβιομηχανιών σήμερα δεν είναι τα επίπεδα ζήτησης των καταναλωτών ή οι κρατικές επιδοτήσεις. Το μεγαλύτερο θέμα που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων είναι οι ελλιπείς υποδομές στα σημεία φόρτισης, σύμφωνα με το Bloomberg.
«Υπάρχει ένα πράγμα για το οποίο ανησυχώ πραγματικά», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Μάρτιν Σάντερ, επικεφαλής του τομέα ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας Ford Motor Co. στην Ευρώπη: η ετοιμότητα του δικτύου για την υποδοχή EVs από τη Νορβηγία στο βορρά, έως το ιταλικό νησί της Σικελίας στο νότο. «Πρέπει να επιταχυνθεί δραστικά», δήλωσε ο Σάντερ για τις διαδικασίες αδειοδότησης και την υλοποίηση υποδομών φόρτισης. «Αν αυτό δεν συμβεί, τότε οι πελάτες δεν θα έχουν τη δυνατότητα το 2035 να οδηγούν ηλεκτρικά οχήματα παντού στην Ευρώπη, επειδή απλώς δεν θα είναι πρακτικό».
Ομοίως, η Renault SA αργότερα φέτος θα ξεκινήσει την πώληση του R5 E-Tech, με τιμή εκκίνησης περίπου 25.000 ευρώ (27.300 δολάρια). Ενώ ένα από τα χαρακτηριστικά που ο διευθύνων σύμβουλος Λούκα ντε Μέο προωθεί με ενθουσιασμό είναι η αμφίδρομη φόρτιση – που σημαίνει, ότι το αυτοκίνητο θα μπορεί να επιστρέφει ενέργεια πίσω στο δίκτυο, ή στο σπίτι ή στις συσκευές κάποιου – θα λειτουργεί μόνο με έναν φορτιστή που έχει σχεδιάσει η Renault, και με ορισμένους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας με τους οποίους η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνίες.
Τα σχόλια που έκαναν οι Σάντερ και ντε Μέο την περασμένη εβδομάδα σε εκδηλώσεις στις Βρυξέλλες – όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει ως στόχο την εξάλειψη των εκπομπών ρύπων από τα νέα οχήματα που πωλούνται σε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία από τώρα – μιλούν για ανησυχίες που έχουν περάσει κάτω από το ραντάρ σε σχέση με τον αγώνα για τη μείωση του κόστους και την αύξηση της εμβέλειας των μπαταριών. Αυτές είναι από τις πιο διαφοροποιημένες επιπλοκές που ο κλάδος και οι ρυθμιστικές αρχές δεν έχουν πολύ χρόνο για να επιλύσουν.
Οι ρυθμιστικές αρχές δεν βλέπουν απαραίτητα ρόλο για τους ίδιους σε αυτή τη διαδικασία. Ο Κλάους Μύλλερ, πρόεδρος της Bundesnetzagentur της Γερμανίας, η οποία εποπτεύει τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και τηλεπικοινωνιών της χώρας, πιστεύει ότι ο καθορισμός ενός κοινού προτύπου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ δεν είναι δουλειά για τις 27 ρυθμιστικές αρχές του μπλοκ, αλλά «για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους αυτοδιοικητικούς τους φορείς».
«Είναι πιο πρακτικό να βασιστούμε στην τυποποίηση της βιομηχανίας», δήλωσε σε συνέντευξή του αυτή την εβδομάδα.
Μια αυτοκινητοβιομηχανία που δεν παραπονιέται για τις υποδομές φόρτισης είναι η Tesla Inc. Ο κατασκευαστής με επικεφαλής τον Έλον Μασκ διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο υπερταχέων φορτιστών στην Ευρώπη, με 12.200 υπερφορτιστές στην περιοχή, πάνω από τρεις φορές περισσότερους από τον νούμερο 2 διαχειριστή, τη γερμανική EnBW, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της BNEF.
Η Tesla συνέχισε να γεμίζει το προβάδισμά της στις εγκαταστάσεις υπερταχείας φόρτισης, ακόμη και όταν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ενώνονται για να μοιραστούν το βάρος της δημιουργίας ενός δικτύου φόρτισης. Η Ford, η BMW AG και οι ομοειδείς της στη Γερμανία, καθώς και ο όμιλος Hyundai Motor Group της Νότιας Κορέας έχουν μια κοινοπραξία με την ονομασία Ionity GmbH με περίπου 600 σταθμούς και περισσότερα από 3.300 σημεία φόρτισης υψηλής ισχύος σε 24 ευρωπαϊκές χώρες από τον Ιανουάριο.