Το κόστος των εκπομπών των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να συνεχίσει να μειώνεται έως το 2025, ενώ στη συνέχεια μπορεί να παραμείνει στάσιμο, να αυξηθεί ή να μειωθεί, ανάλογα με βασικούς παράγοντες όπως η εξέλιξη του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, η τεχνολογία των μπαταριών και η δημόσια πολιτική.
Μια νέα μελέτη του Carnegie Mellon διαπιστώνει ότι το κόστος της κλιματικής αλλαγής και της ανθρώπινης υγείας που συνεπάγεται η κατοχή και η λειτουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος plug-in σε περιοχές των ανατολικών Ηνωμένων Πολιτειών με υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα έχει μειωθεί δραματικά, καθώς οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα που παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αντικατασταθεί από φυσικό αέριο.
«Οι άνθρωποι συχνά πιστεύουν ότι η αυξανόμενη αιολική και ηλιακή ενέργεια καθιστούν τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων καθαρότερη», λέει ο καθηγητής μηχανικής και δημόσιας πολιτικής και μηχανολόγος μηχανικός Jeremy Michalek, ο αντίστοιχος συγγραφέας της μελέτης. «Μακροπρόθεσμα, αυτό πιθανότατα θα συμβεί, αλλά κατά την επόμενη δεκαετία της μετάβασης του στόλου, διαπιστώνουμε ότι οι πιο σημαντικοί παράγοντες είναι η απομάκρυνση από τις μπαταρίες με βάση το νικέλιο και η αυστηροποίηση των προτύπων για τις εκπομπές από τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας με ορυκτά καύσιμα και τον στόλο των οχημάτων».
Σύμφωνα με το Clean Technica, η μελέτη επικεντρώνεται στην περιοχή του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας PJM, του μεγαλύτερου περιφερειακού διαχειριστή μεταφοράς στις ΗΠΑ, η οποία εκτείνεται από το Σικάγο έως τη Φιλαδέλφεια και τη Βόρεια Καρολίνα και εξυπηρετεί 65 εκατομμύρια ανθρώπους σε 13 πολιτείες και την Περιφέρεια της Κολούμπια. Το μείγμα των πηγών ενέργειας στην PJM είναι παρόμοιο με εκείνο της Βόρειας Αμερικής στο σύνολό της, και ως εκ τούτου παρέχει μια βάση για ευρύτερη αξιολόγηση.
Απαραίτητη η απομάκρυνση μπαταριών με νικέλιο
Ένας διαδραστικός ιστότοπος που δημιουργήθηκε από τον συν-συγγραφέα του Michalek και απόφοιτο του CMU, Matthew Bruchon, ο οποίος είναι μηχανικός και απόφοιτος του CMU, επιτρέπει στους χρήστες να συγκρίνουν γρήγορα τις εκπομπές του κύκλου ζωής των βενζινοκίνητων και των ηλεκτρικών οχημάτων σε μια σειρά από σενάρια για να κατανοήσουν ποιοι παράγοντες έχουν μεγαλύτερη σημασία.
Οι συγγραφείς διαπιστώνουν ότι η απομάκρυνση από τις μπαταρίες με βάση το νικέλιο είναι ένας από τους μεγαλύτερους μοχλούς για τη μείωση των εκπομπών κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής των ηλεκτρικών οχημάτων κατά την επόμενη δεκαετία, επειδή η παραγωγή νικελίου απελευθερώνει σημαντικές εκπομπές διοξειδίου του θείου σε ορισμένες προμηθεύτριες χώρες και συμβάλλει στην εμφάνιση αναπνευστικών και καρδιαγγειακών παθήσεων. Η μελέτη δείχνει ότι οι εναλλακτικές λύσεις μπαταριών χωρίς νικέλιο, όπως το φωσφορικό λίθιο με σίδηρο, μπορούν να μειώσουν το κόστος των εκπομπών κατά τη διάρκεια της ζωής.
«Ο άλλος βασικός παράγοντας είναι η δημόσια πολιτική», λέει ο Michalek. «Δεδομένου ότι η προσθήκη νέων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσει κυρίως την παραγωγή ενέργειας από ορυκτά καύσιμα κατά την επόμενη δεκαετία, οι εκπομπές από τις μονάδες ορυκτών καυσίμων παίζουν μεγάλο ρόλο στον καθορισμό των συνεπειών των εκπομπών από την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Τα ομοσπονδιακά πρότυπα εκπομπών αυτοκινήτων και φορτηγών είναι επίσης κρίσιμα για τον καθορισμό του πώς θα είναι οι συνολικές εκπομπές του στόλου».
Τα ζητήματα αυτά θα επηρεαστούν πιθανότατα από τα νέα, αυστηρότερα πρότυπα που έχουν προταθεί από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος τόσο για τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με ορυκτά καύσιμα όσο και για τις εκπομπές των οχημάτων τα οποία βρίσκονται επί του παρόντος στη διαδικασία οριστικοποίησης.