Η γερμανική τεχνολογική νεοφυής επιχείρηση FINN προσφέρει συνδρομητικές υπηρεσίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων διάρκειας έξι έως 18 μηνών, επιτρέποντας στους καταναλωτές να δοκιμάσουν πριν κάνουν μόνιμη στροφή προς το ηλεκτρικό, χωρίς να χρειάζεται να δεσμευτούν για αδικαιολόγητα μεγάλο χρονικό διάστημα. Η εταιρεία αναλαμβάνει την ασφάλιση, τη χρηματοδότηση, την ταξινόμηση, τους φόρους και τη συντήρηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ιδρύθηκε το 2019 και έχει 25.000 συνδρομητές, εκ των οποίων περίπου το 40% επέλεξε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι περισσότεροι από αυτούς τους ανθρώπους βρίσκονται στη Γερμανία, αλλά έχει επίσης περίπου 2.000 συνδρομητές στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ και ελπίζει να επεκταθεί στην Καλιφόρνια και τη Φλόριντα. Περίπου το 7,5% των Αμερικανών πελατών της FINN έχουν επιλέξει ένα EV, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η εταιρεία συνδρομητικών υπηρεσιών αυτοκινήτων, με έδρα το Μόναχο, αναφέρει ισχυρή ανάπτυξη στην επιχείρηση στόλου της κατά το τρίτο τρίμηνο. Οι εμπορικές συνδρομές παράγουν πλέον το 45% των ετήσιων επαναλαμβανόμενων εσόδων (ARR) της νεοφυούς εταιρείας με έδρα το Μόναχο και ανέρχονται σε πάνω από 72 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της.

Ο Maximilian Wühr, διευθύνων σύμβουλος της FINN δήλωσε ότι οι συνδρομητές συχνά διστάζουν να δεσμευτούν σε νέες τεχνολογίες και ότι μία από τις πιο κοινές ανησυχίες είναι το άγχος της εμβέλειας – η ανησυχία ότι θα μείνουν ξεκρέμαστοι με άδεια μπαταρία και χωρίς φορτιστή. Οι συνδρομές της FINN είναι πιο σύντομες και πιο ακριβές από τη χρηματοδοτική μίσθωση, η οποία είναι συνήθως τριετής δέσμευση και περίπου 10% φθηνότερη σύμφωνα με τον Wühr.

Οι κυβερνήσεις ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια για να ενθαρρύνουν τη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που αποτελεί κεντρικό μέρος πολλών σχεδίων τους για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα. Η απορρόφηση αυξάνεται – στις ΗΠΑ και τον Καναδά, πωλήθηκαν πέρυσι 1,7 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και plug-in υβριδικά, από λίγο πάνω από 1,1 εκατομμύρια το 2022, σύμφωνα με την Rho Motion, μια εταιρεία συμβούλων για την ηλεκτρική κινητικότητα.

Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης έχει αρχίσει να επιβραδύνεται και πολλές αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πρόσφατα μετριάσει τα σχέδια επέκτασης των EVs τους. Οι δυνητικοί αγοραστές συγκρατούνται από το υψηλό αρχικό κόστος των νέων EVs και το άγχος για την τεχνολογία και την υποδομή, καθώς και από την έλλειψη μιας σημαντικής αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον Ian Plummer, εμπορικό διευθυντή της Auto Trader, μιας βρετανικής διαδικτυακής αγοράς για όσους αγοράζουν και πωλούν αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί στις ΗΠΑ

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, για παράδειγμα, ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι 36% ακριβότερο από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο και το 47% των καταναλωτών πιστεύει ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Auto Trader. Στις ΗΠΑ, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν μειωθεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο: Τον Ιανουάριο του 2023, το μέσο ασφάλιστρο EV ήταν 19%, αλλά μέχρι τον Δεκέμβριο είχε πέσει στο 4%, σύμφωνα με την Kelley Blue Book, μια εταιρεία αποτίμησης οχημάτων.

Άλλες προσπάθειες για να δοκιμάσουν οι οδηγοί παραδοσιακών αυτοκινήτων τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πριν τα αγοράσουν έχουν αποτύχει. Η εταιρεία ενοικίασης Hertz πωλεί 20.000 EVs, συμπεριλαμβανομένων των Teslas, από τον αμερικανικό στόλο της και προσθέτει βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, λόγω της αδύναμης ζήτησης και του υψηλού κόστους συντήρησης και επισκευών των EVs.

Η βρετανική επιχείρηση εγγραφής EVs Onto τέθηκε σε καθεστώς διαχείρισης τον Σεπτέμβριο του 2023, εξαιτίας, όπως είπε, της απότομης πτώσης της αξίας μεταπώλησης των EVs παράλληλα με την αύξηση των επιτοκίων. Η Auto Trader εκτιμά ότι οι αξίες των EVs μειώνονται περίπου στο μισό μέσα σε τρία χρόνια σε σύγκριση με μια παραδοσιακή μηχανή εσωτερικής καύσης που χάνει μόνο το ένα τρίτο της αρχικής της τιμής.

Η FINN υποστηρίζει ότι μετριάζει τον κίνδυνο των χαμηλών τιμών μεταπώλησης αγοράζοντας μαζικά αυτοκίνητα απευθείας από τον κατασκευαστή, τιμολογώντας κάθε συνδρομή έτσι ώστε κάθε αυτοκίνητο να είναι κερδοφόρο και συμφωνώντας εκ των προτέρων μια τιμή μεταπώλησης με τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.

Η ομάδα της FINN © www.finn.com

Η ομάδα της FINN © www.finn.com

Στη Γερμανία, οι τιμές των οχημάτων αερίου και ντίζελ της FINN κυμαίνονται από 409 έως 2.399 ευρώ το μήνα, που αντιστοιχούν σε 443 έως 2.598 δολάρια, και τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά κυμαίνονται από 449 έως 1.699 ευρώ, ή 486 έως 1.840 δολάρια. Συγκρίνοντας τις τιμές για μία μάρκα, το Fiat 500 με κινητήρα φυσικού αερίου είναι 409 ευρώ και το Fiat 500e είναι 459 ευρώ.

Στις ΗΠΑ, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μια σειρά από βενζινοκίνητα ή ήπια υβριδικά οχήματα με τιμές μεταξύ 579 και 900 δολαρίων το μήνα, ενώ τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με τιμές μεταξύ 869 και 1.199 δολαρίων το μήνα.