Η Tesla προετοιμάζει το έδαφος για νέο ηλεκτρικό όχημα μαζικής αγοράς με την κωδική ονομασία «Redwood», η παραγωγή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει στα μέσα του 2025, σύμφωνα με τέσσερα άτομα που γνωρίζουν το θέμα, με δύο από αυτούς να περιγράφουν το μοντέλο ως ένα συμπαγές crossover, όπως αναφέρει το Reuters.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, έχει ανοίξει εδώ και καιρό την όρεξη των οπαδών και των επενδυτών για προσιτά ηλεκτρικά οχήματα και αυτοκινούμενα ρομποτάξια που αναμένεται να κατασκευαστούν σε πλατφόρμες ηλεκτρικών αυτοκινήτων επόμενης γενιάς, φθηνότερα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μάσκ έχει ανοίξει εδώ και καιρό την όρεξη των οπαδών και των επενδυτών για προσιτά ηλεκτρικά οχήματα και αυτοκινούμενα ρομποτάξια που αναμένεται να κατασκευαστούν σε πλατφόρμες ηλεκτρικών αυτοκινήτων επόμενης γενιάς, φθηνότερα.
Αυτά τα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτοκινήτου επιπέδου των 25.000 δολαρίων, θα της επιτρέψουν να ανταγωνιστεί φθηνότερα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και έναν αυξανόμενο αριθμό φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως αυτά που κατασκευάζει η κινεζική BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla ως ο κορυφαίος κατασκευαστής EV στον κόσμο το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
Ο Μασκ είχε αρχικά υποσχεθεί να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο αξίας 25.000 δολαρίων το 2020, ένα σχέδιο που αργότερα έβαλε στο ράφι και στη συνέχεια αναβίωσε. Η φθηνότερη προσφορά της Tesla, το Model 3 sedan, έχει σήμερα τιμή εκκίνησης 38.990 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Μασκ δήλωσε πέρυσι ότι ανησυχεί για τον αντίκτυπο των υψηλών επιτοκίων στη ζήτηση των καταναλωτών για μεγάλα είδη όπως τα αυτοκίνητα.
Η Tesla έστειλε πρόσκληση υποβολής προσφορών για το μοντέλο «Redwood», σε προμηθευτές πέρυσι και προέβλεψε εβδομαδιαίο όγκο παραγωγής 10.000 οχημάτων, είπαν δύο από τις πηγές.
Η παραγωγή θα ξεκινούσε τον Ιούνιο του 2025, είπαν τρεις από τις πηγές. Όλοι μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας επειδή το θέμα είναι εμπιστευτικό. Η Tesla δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα σχολιασμού.
H επόμενης γενιά Tesla
Ο συγχρονισμός της επόμενης γενιάς των συμπαγών οχημάτων, ήταν ένα από τα πιο ψηφισμένα ερωτήματα των επενδυτών προς την Tesla ενόψει της τριμηνιαίας έκθεσης αποτελεσμάτων της το απόγευμα της Τετάρτης, όπου αναμένεται να προβλέψει αύξηση 21% στις παραδόσεις του 2024, πολύ κάτω από τον μακροπρόθεσμο ετήσιο στόχο του 50% που έθεσε ο Musk πριν από περίπου τρία χρόνια.
Ο Μασκ δήλωσε τον Μάιο ότι η Tesla εργάζεται πάνω σε δύο νέα προϊόντα, με δυνατότητα συνδυασμένων πωλήσεων 5 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. «Τόσο ο σχεδιασμός των προϊόντων όσο και οι τεχνικές κατασκευής είναι πάνω από οτιδήποτε άλλο υπάρχει στη βιομηχανία», δήλωσε στην ετήσια συνέλευση των μετόχων της Tesla.
Η Tesla σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα φθηνό ρομποτάξι και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εισαγωγικού επιπέδου, αξίας 25.000 δολαρίων, βασισμένο στην ίδια αρχιτεκτονική οχήματος, σύμφωνα με τη βιογραφία του Walter Isaacson για τον Musk που κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο, η οποία περιλαμβάνει συνεντεύξεις με τον CEO και στελέχη.
Ο Μασκ δήλωσε το 2022 ότι η Tesla θα κατασκευάσει ένα ειδικό αυτοοδηγούμενο ταξί με φουτουριστική εμφάνιση το 2024, μετά από αρκετές αποτυχίες στον στόχο της να επιτύχει πλήρη αυτοοδηγούμενη ικανότητα.
Ο ίδιος και άλλα στελέχη της Tesla παρουσίασαν τον περασμένο Μάρτιο σχέδια για να μειώσουν στο μισό το κόστος των οχημάτων της επόμενης γενιάς, αλλά δεν έδωσαν χρονοδιάγραμμα για τις εκτοξεύσεις.
Μελέτη ενός Honda Civic
Η Tesla έχει ιστορικό στο να χάνει τους στόχους της για λανσαρίσματα και τιμολόγηση, και θα χρειαστεί χρόνος για να δημιουργήσει όγκο.
Η παραγωγή του Cybertruck, για παράδειγμα, έχει καθυστερήσει και αργεί να επιταχυνθεί και η τιμή εκκίνησης των 60.990 δολαρίων στις ΗΠΑ είναι 50% υψηλότερη από αυτή που ο Musk διαφήμιζε το 2019.
«Ήταν υπερβολικά αισιόδοξοι για τα περισσότερα από τα λανσαρίσματα των νέων προϊόντων τους. Ο όγκος παραγωγής είναι πιο πιθανό να ξεκινήσει το 2026», δήλωσε μία από τις πηγές.
Ο Μασκ δήλωσε πέρυσι ότι το προσιτό μοντέλο θα κατασκευαστεί αρχικά στο εργοστάσιο της Tesla στο Τέξας.
Η επίτευξη κέρδους από τα φθηνότερα EV θα είναι δύσκολη, δεδομένου του κόστους των μπαταριών καθώς και των παραδοσιακών δυσκολιών στην παραγωγή ποιοτικών φθηνών οχημάτων.
Η Tesla τα τελευταία χρόνια γκρέμισε ένα Honda, Civic, του οποίου η τιμή ξεκινά από 23.950 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, για να μελετήσει πώς να κατασκευάσει φθηνότερα αυτοκίνητα, δήλωσαν δύο διαφορετικές πηγές.
Η αρχιτεκτονική της επόμενης γενιάς της Tesla, που εσωτερικά ονομάζεται «NV9X», θα περιλαμβάνει δύο ή περισσότερα μοντέλα, δήλωσαν οι δύο άνθρωποι και μία από τις αρχικές πηγές.
Η Tesla σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει φθηνότερα αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο και ενδιαφέρεται να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στην Ινδία για την παραγωγή φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανέφεραν πηγές προηγουμένως.
Η κατασκευάστρια εταιρεία EV έχει επίσης εργοστάσια στη Σαγκάη και στο Fremont της Καλιφόρνια.