Η Tesla θα αναστείλει την παραγωγή των περισσότερων αυτοκινήτων στο εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο από τις 29 Ιανουαρίου έως τις 11 Φεβρουαρίου, ανακοίνωσε η εταιρεία την Πέμπτη (11/1), επικαλούμενη έλλειψη εξαρτημάτων λόγω μετατοπίσεων στις διαδρομές μεταφοράς λόγω επιθέσεων σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα.
Όπως αναφέρει το Reuters, η μερική διακοπή της παραγωγής αποτελεί απόδειξη ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, που εξαπολύθηκε από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν μαχητές Χούθι που επιτίθενται σε πλοία σε ένδειξη αλληλεγγύης προς την παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση Χαμάς, που πολεμά το Ισραήλ στη Γάζα, έχει πλήξει τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Η αμερικανική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων είναι η πρώτη εταιρεία που γνωστοποιεί διακοπή της παραγωγής λόγω της διαταραχής. Πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Geely, της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας βάσει πωλήσεων, και της σουηδικής εταιρείας οικιακού εξοπλισμού Ikea, έχουν προειδοποιήσει για καθυστερήσεις στις παραδόσεις.
Tesla: Οι μεγαλύτεροι χρόνοι μεταφοράς δημιουργούν κενό στις αλυσίδες εφοδιασμού
«Οι ένοπλες συγκρούσεις στην Ερυθρά Θάλασσα και οι σχετικές μετατοπίσεις στις διαδρομές μεταφοράς μεταξύ Ευρώπης και Ασίας μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας (Cape of Good Hope) έχουν επίσης αντίκτυπο στην παραγωγή στο Gruenheide», ανέφερε η Tesla σε ανακοίνωσή της. «Οι σημαντικά μεγαλύτεροι χρόνοι μεταφοράς δημιουργούν ένα κενό στις αλυσίδες εφοδιασμού».
Οι αναλυτές αναμένουν ότι και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να υποστούν επιπτώσεις από τη σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Η εξάρτηση από τόσα πολλά βασικά εξαρτήματα από την Ασία, και συγκεκριμένα από την Κίνα, ήταν ένα πιθανό αδύναμο σημείο στην αλυσίδα εφοδιασμού κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Tesla βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα για τα εξαρτήματα της μπαταρίας, τα οποία πρέπει να μεταφερθούν στην Ευρώπη μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, θέτοντας την παραγωγή συνεχώς σε κίνδυνο», δήλωσε ο Σαμ Φιοράνι, αντιπρόεδρος της AutoForecast Solutions, η οποία παρακολουθεί τις αλυσίδες εφοδιασμού και την παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η διαταραχή προσθέτει πίεση στην Tesla σε μια εποχή που η εταιρεία δίνει επίσης μάχη για μια εργασιακή διαμάχη με το σουηδικό συνδικάτο IF Metall σχετικά με την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας, προκαλώντας απεργίες συμπαράστασης από πλήθος συνδικάτων σε όλη τη σκανδιναβική περιοχή.
Οι συνδικαλισμένοι εργαζόμενοι στην Hydro Extrusions, θυγατρική της νορβηγικής εταιρείας αλουμινίου και ενέργειας Hydro, σταμάτησαν να εργάζονται στις 24 Νοεμβρίου σε εξαρτήματα για προϊόντα αυτοκινήτων της Tesla. Οι εργαζόμενοι είναι μέλη της IF Metall. Η Tesla δεν απάντησε σε αιτήματα για σχολιασμό σχετικά με το αν η απεργία της Hydro Extrusions επηρεάζει την παραγωγή.
Η εταιρεία ανέφερε στην ανακοίνωσή της την Πέμπτη ότι η παραγωγή θα συνεχιστεί πλήρως στις 12 Φεβρουαρίου. Δεν απάντησε σε αιτήματα για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το ποια εξαρτήματα λείπουν ή πώς θα αποκαταστήσει την παραγωγή μέχρι τότε.
Χούθι: Ανάγκασαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να αποφύγουν τη διώρυγα του Σουέζ
Οι επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν μαχητών Χούθι ανάγκασαν τις κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου να αποφύγουν τη διώρυγα του Σουέζ, την ταχύτερη θαλάσσια οδό από την Ασία προς την Ευρώπη, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 12% της παγκόσμιας θαλάσσιας κυκλοφορίας.
Ναυτιλιακοί κολοσσοί όπως η Maersk και η Hapag-Lloyd στέλνουν τα πλοία τους σε μακρύτερα και ακριβότερα ταξίδια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής. Η δανέζικη Maersk δήλωσε την Παρασκευή ότι αναμένει ότι ο επαναπρογραμματισμός θα διαρκέσει για το ορατό μέλλον. Η επιπλέον διαδρομή προσθέτει περίπου 10 ημέρες σε ένα ταξίδι από την Ασία στη Βόρεια Ευρώπη και περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια σε επιπλέον καύσιμα, σύμφωνα με το Reuters.
Σε ολόκληρο τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές στην Ευρώπη έχουν προειδοποιήσει τους τελευταίους μήνες ότι οι πωλήσεις δεν αυξάνονται τόσο γρήγορα όσο ελπίζαμε, με ορισμένες εταιρείες να μειώνουν τις τιμές σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν τη ζήτηση που επιβαρύνεται από την οικονομική αβεβαιότητα.