Ο Πρόεδρος της Προσωρινής Εκτελεστικής Επιτροπής της Stellantis, John Elkann, δήλωσε την Τρίτη ότι οι αμερικανικοί δασμοί και τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης απειλούν τη βιομηχανία, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει την αναζήτησή της για νέο διευθύνοντα σύμβουλο.
«Με την τρέχουσα πορεία των επώδυνων δασμών και των υπερβολικά άκαμπτων κανονισμών, η αμερικανική και η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία τίθενται σε κίνδυνο», εν μέσω αυξημένου ανταγωνισμού από την Κίνα, δήλωσε ο Elkann στην ετήσια συνέλευση των μετόχων του ομίλου.
«Αυτό θα ήταν τραγικό, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί πηγή θέσεων εργασίας, καινοτομίας και ισχυρών κοινοτήτων», είπε.
Ο Elkann, ο οποίος κατευθύνει την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από πλευράς πωλήσεων από τότε που έφυγε ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares στα τέλη του περασμένου έτους, δεν έδωσε νέες λεπτομέρειες σχετικά με το κυνήγι του διευθύνοντος συμβούλου, αλλά επανέλαβε ότι ο νέος επικεφαλής θα επιλεγεί το πρώτο εξάμηνο.
Η Stellantis περιόρισε τον κατάλογο των υποψηφίων CEO σε πέντε, όπως ανέφεραν πηγές στο Reuters νωρίτερα την Τρίτη, με δύο εσωτερικά ονόματα – τον επικεφαλής των επιχειρήσεων της Βόρειας Αμερικής Αντόνιο Φιλόσα και τον επικεφαλής των προμηθειών Μαξίμ Πικάτ – και τρία εξωτερικά.
Ο Elkann περιέγραψε τις τρέχουσες συνθήκες της αυτοκινητοβιομηχανίας ως «ακραίες» και κάλεσε τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη να αναλάβουν επειγόντως δράση για να διασφαλίσουν μια «ομαλή μετάβαση», με τις συνδυασμένες αγορές τους να πρόκειται να ξεπεραστούν για πρώτη φορά από την Κίνα.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν «στρώμα επί στρώματος πρόσθετων επιπρόσθετων δασμών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για το αλουμίνιο, τον χάλυβα και τα εξαρτήματα» πέρα από το ποσοστό 25% για τις εισαγωγές αυτοκινήτων, δήλωσε ο Elkann.
Ωστόσο, δήλωσε ότι τον ενθάρρυνε η δήλωση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ τη Δευτέρα ότι εξετάζει κάποια μορφή δασμολογικής αναστολής για τις εισαγωγές αυτοκινήτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων από το Μεξικό, τον Καναδά και άλλες χώρες.
Όσον αφορά την ΕΕ, ο Elkann δήλωσε ότι ο κανονισμός CO2 του μπλοκ επιβάλλει μια «μη ρεαλιστική πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, αποσυνδεδεμένη από τις πραγματικότητες της αγοράς».
«Οι κυβερνήσεις στην Ευρώπη – μερικές φορές απότομα – απέσυραν τα κίνητρα αγοράς και η υποδομή φόρτισης παραμένει ανεπαρκής», επιβραδύνοντας τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, είπε.
Οι μέτοχοι υποστήριξαν την Τρίτη ένα τελικό πακέτο αποζημίωσης 35 εκατομμυρίων ευρώ (40 εκατομμύρια δολάρια) για τον Ταβάρες, ο οποίος αποχώρησε τον Δεκέμβριο μετά από μια δραματική πτώση των πωλήσεων και των κερδών και διαρραγμένες σχέσεις με προμηθευτές, αντιπροσώπους και επενδυτές.
Η Stellantis σχηματίστηκε στις αρχές του 2021 μέσω της συγχώνευσης της Fiat Chrysler και της κατασκευάστριας Peugeot PSA. Στις μάρκες της περιλαμβάνονται επίσης οι Jeep, Ram, Alfa Romeo και Citroen.
Διαβάστε ακόμη