H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε μια ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, προκειμένου να βοηθήσει τους ευρωπαίους κατασκευαστές απέναντι στον κινεζικό ανταγωνισμό. Πρόκειται για το Στρατηγικό Διάλογο για το Μέλλον της Αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ο οποίος ξεκίνησε χθες, Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, θα διαρκέσει ως τις 13 Φεβρουαρίου και έχει στόχο τη συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών παραγόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας, των κοινωνικών εταίρων και άλλων ενδιαφερομένων για να αναπτύξουν μια κοινή κατανόηση των πιο κρίσιμων προκλήσεων και πιθανών λύσεων για να τις μετατρέψουν σε δράση.
Τα αποτελέσματα της διαβούλευσης αυτής, θα αποτελέσουν τη βάση για το σχέδιο βιομηχανικής δράσης της ΕΕ στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο θα παρουσιαστεί στις 5 Μαρτίου από τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολο Τζιτζικώστα. Το σχέδιο αυτό «θα χαράξει μια σαφή πορεία για να διασφαλίσει ότι η βιομηχανία μας μπορεί να ευδοκιμήσει στην Ευρώπη και να ανταγωνιστεί με επιτυχία σε παγκόσμια σκηνή», τόνισε η Πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει πάνω από 13 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και περίπου το 7% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος της ΕΕ.
Χθες, Πέμπτη, η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συγκάλεσε τους βασικούς ηγέτες της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, κοινωνικούς εταίρους και ενδιαφερόμενους φορείς για να ξεκινήσουν τον Στρατηγικό Διάλογο για το Μέλλον της Ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας. «Αυτός ο διάλογος σηματοδοτεί την έναρξη μιας διαδικασίας χωρίς αποκλεισμούς και συνεργασίας με στόχο την αντιμετώπιση κρίσιμων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος και τη διασφάλιση της συνεχούς επιτυχίας του ως βασικού μοχλού της ευρωπαϊκής οικονομίας», δήλωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Στο Διάλογο αυτό συμμετείχαν περίπου είκοσι παράγοντες του κλάδου, μεταξύ των οποίων: η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC), οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler Truck, Renault, Volkswagen, Iveco, Traton και Volvo, καθώς και η Ευρωπαϊκή Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτων (CLEPA) και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF).
Εκτός από τον Έλληνα Επίτροπο Μεταφορών Απ. Τζιτζικώστα, τέσσερις ακόμη Επίτροποι θα ηγηθούν των συζητήσεων για βασικά θέματα που αφορούν όλη την αλυσίδα αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο Επίτροπος για το Κλίμα Βόπκε Χούκστα, θα επικεντρωθεί στην Καθαρή Μετάβαση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και ο Επίτροπος για τη Βιομηχανική Στρατηγική Στεφάν Σεζουρνέ θα ασχοληθεί με τη Βιομηχανική Αλυσίδα Αξίας για τον κλάδο. Η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδια για την Ψηφιακή και Τεχνολογική Κυριαρχία Χένα Βιρκούνεν θα επιβλέπει τις συζητήσεις για την Τεχνολογική και Ψηφιακή Καινοτομία, ενώ η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος για τα Κοινωνικά Δικαιώματα Ροξάνα Μινζάτου θα ηγηθεί σε θέματα Δεξιοτήτων και Κοινωνικών Θεμάτων του τομέα.
Το δύσκολο έργο που έχει να επιτελέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να συμβιβάσει τις περιβαλλοντικές φιλοδοξίες της ΕΕ και τις εκκλήσεις για βοήθεια της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμα, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τους στόχους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2). H Επιτροπή υποσχέθηκε «ευελιξία» με τους περιβαλλοντικούς στόχους για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και άλλων κρατών-μελών, που πλήττεται σκληρά από τον ανταγωνισμό της Κίνας. Παράλληλα η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην εξουσία στις Ηνωμένες Πολιτείες εγείρει φόβους για έκρηξη στους τελωνειακούς δασμούς στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα.
Διαβάστε ακόμη